Eureka atom

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka atom

Berichtdoor bobbee » vr 09 nov 2018, 18:57

De Specialty 75 is gearriveerd!
Geen schoonheid, wel verbazingwekkend stil, snel en een mooi maalsel.
Wordt weer veel koffiedrinken dit weekend...

Afbeelding
Leuk! Veel plezier ermee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Eureka atom

Berichtdoor Erik82 » vr 09 nov 2018, 19:23

Daar heb je een mooie combi. Nu is het haast kinderspel om hele goede espresso te maken. Lekker genieten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Eureka atom

Berichtdoor Marcje » za 10 nov 2018, 08:03

Ben en erg blij mee. Vond hem nog niet super consistent malen, maar dat zal de nieuwigheid zijn. M’n eigen gebrande boontjes zitten wel echt op het kritische pad nu...
En kan hem ook nog eventjes 1:1 vergelijken met een BB005 die ik had geleend van een aardige collega; benieuwd wat ik ga proeven.
dus...

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Eureka atom

Berichtdoor Wijmaar » za 10 nov 2018, 09:14

Afbeelding

Mooie combi Marc ;). Ik heb de andere helft van de Italiaanse tweeling.

Tot nu toe zeer onder de indruk mbt maalsel, totale afwezigheid aan statisch / sproeien, heel mooi luchtig precies midden in bakje! Daarnaast is hij echt bizar stil. Nu lekker verder spelen, binnenkort uitgebreider verslag!

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka atom

Berichtdoor bvds » za 10 nov 2018, 09:31

Ja dit is een fantastische combinatie!

Qua formaat en verhoudingen ook goed duo.

En ja snel, stil en verdraaid goed maalsel is waar het om gaat. Qua prijs/kwaliteit zijn zowel de Atom als de Strega (PSM) nauwelijks te verslaan.

Have fun!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Eureka atom

Berichtdoor Erik82 » za 10 nov 2018, 09:55

Ben en erg blij mee. Vond hem nog niet super consistent malen, maar dat zal de nieuwigheid zijn. M’n eigen gebrande boontjes zitten wel echt op het kritische pad nu...
En kan hem ook nog eventjes 1:1 vergelijken met een BB005 die ik had geleend van een aardige collega; benieuwd wat ik ga proeven.
Die schijven moeten nog zeker 5KG inlopen voordat ze echt consistent beginnen te worden en 20KG voordat ze volledig op orde zijn. Komt vanzelf goed en daarna hoef je je er nooit meer druk om te maken.

Dat je eigen bonen nu de beperkende factor zijn ken ik, dat is de reden waarom ik destijds weer ben overgestapt op gebrand. Ten eerste is het lastig om aan hele goede groene bonen te komen en die kleine thuisbranders missen de massa om het resultaat te halen van een grote professionele brander.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Eureka atom

Berichtdoor Marcje » za 10 nov 2018, 16:34

Afbeelding

Mooie combi Marc ;). Ik heb de andere helft van de Italiaanse tweeling.

Tot nu toe zeer onder de indruk mbt maalsel, totale afwezigheid aan statisch / sproeien, heel mooi luchtig precies midden in bakje! Daarnaast is hij echt bizar stil. Nu lekker verder spelen, binnenkort uitgebreider verslag!

:D
En, komen er goede shots uit de Strega?

#uitkijkenmetglimmendeoppervlakken
dus...

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Eureka atom

Berichtdoor RikC » zo 11 nov 2018, 09:18

Mooie combinatie!
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Eureka atom

Berichtdoor Wijmaar » zo 18 nov 2018, 08:10

Afbeelding

Mooie combi Marc ;). Ik heb de andere helft van de Italiaanse tweeling.

Tot nu toe zeer onder de indruk mbt maalsel, totale afwezigheid aan statisch / sproeien, heel mooi luchtig precies midden in bakje! Daarnaast is hij echt bizar stil. Nu lekker verder spelen, binnenkort uitgebreider verslag!

:D
En, komen er goede shots uit de Strega?

#uitkijkenmetglimmendeoppervlakken
Ik was hier nog een antwoord schuldig ;). Die komen er zeker! In het begin was het echt wel even zoeken, maar nu worden ze voor m’n gevoel ongeveer met de dag beter. De maler begint al een stuk consistenter te worden qua hoeveelheid, en de smaak wordt ook nog steeds beter.

Hoe bevalt hij jou?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Eureka atom

Berichtdoor Marcje » zo 18 nov 2018, 08:55


Ik was hier nog een antwoord schuldig ;). Die komen er zeker! In het begin was het echt wel even zoeken, maar nu worden ze voor m’n gevoel ongeveer met de dag beter. De maler begint al een stuk consistenter te worden qua hoeveelheid, en de smaak wordt ook nog steeds beter.

Hoe bevalt hij jou?

Heb er nu 70 shots mee gemalen en hij bevalt uitstekend.
Stond enigszins sceptisch tegeover de inloop verhalen, maar het valt me ook op dat de hoelveelheid idd echt een stuk consistenter is geworden. Smaak vind ik lastig, omdat ik nu even een kleine kilo 'baked beans' weg zit te drinken :oops:
Ik heb hem ook even 1:1 getest tegen een BB005 en die produceert toch ook wel echt een prima maalsel. Ik kon idd verschillen proeven tussen de twee. Ik zou de smaak van de BB005 ook niet slechter noemen, maar 'anders'.

Ik vind het bedieningsgemak (aanpassen maaltijd) erg prettig, daar is goed over nagedacht. Snelheid en geluid zijn zoals eerder gezegd geweldig. Als ik een nadeel zou moeten bedenken, dan zijn het de looks en het feit dat hij de neiging heeft om steeds een klein stukje te verdraaien vanwege het grote koppel van de motor. Maar dat vind ik dan ook wel weer wat hebben ;-)
dus...


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron