Niche voor filter en espresso?

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche voor filter en espresso?

Berichtdoor bvds » di 15 jan 2019, 17:49

Met de niche geprobeerd en ik proef goed het verschil met de comandante.
Precies. Maar datzelfde verschil proef ik ook als ik de Comandante met de Kinu vergelijk!

De vraag is of dit meer zegt over hoe goed de Comandante is of hoe minder goed de Niche (idem Kinu etc.) is...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche voor filter en espresso?

Berichtdoor bobbee » di 15 jan 2019, 18:08

Met de niche geprobeerd en ik proef goed het verschil met de comandante.
Precies. Maar datzelfde verschil proef ik ook als ik de Comandante met de Kinu vergelijk!

De vraag is of dit meer zegt over hoe goed de Comandante is of hoe minder goed de Niche (idem Kinu etc.) is...
Met de Kinu krijg ik eerlijk gezegd wel beter resultaat dan de niche.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche voor filter en espresso?

Berichtdoor bvds » di 15 jan 2019, 18:17

Zal ze ook eens 1 op 1 vergelijken. Heb maar paar keer slow gezet met Niche en vond het in dezelfde orde als de Kinu. D.w.z. een stuk minder dan de Comandante...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten

cron