Ondanks dat deze draad al een tijdje oud is, is die niet minder interessant...
Ik ben bezig om voor het eerst mijn La Scala Butterfly A1 te
ontkalken, spannend...! Maar ik heb gelijk besloten de hele machine qua beplating ed maar uit elkaar te halen, zodat ik ook de machine van binnen kan reinigen. Nee, ik ga niet alle leidingen, ventielen en boiler ed los halen! Alleen de zijpanelen eraf, zodat ik overal goed bij kan en kan schoonmaken waar nodig. Echter is er blijkbaar wat water onder het reservoir gekomen en is er roest ontstaan...
Hebben jullie een tip hoe dit te verwijderen? Ik kan de waterreservoir houder er helemaal uithalen en dan dus ook separaat schoonmaken.
Het
ontkalken is al iets op zichzelf... Er wordt aangeraden in de Duitse ECM tekst van Spironski dat je de sproeikop van je waterkraan af moet halen, om te voorkomen dat er kalkresten en andere zooi daarin blijft zitten. Op zich heel logisch, maar krijg dat maar eens voor elkaar zonder dat je de kop dan beschadigd... Iemand tips? Ik heb het al geprobeerd met een doek en dan losdraaien, maar dat is niet te doen...
De meneer bij Simon Levelt zei trouwens dat het hele proces koud zou moeten plaatsvinden, maar dat kan helemaal niet bij mijn machine, want zonder druk komt er geen water uit mijn waterkraan! Dan kan de ketel zich dus ook niet vullen met het ontkalkingsmiddel... Nu heb ik het gedaan zoals Spironski weergeeft, dus op druk laten komen, helemaal leeg laten stromen en dan weer laten vullen. En dat proces een aantal keren herhalen. Echter dan wordt het water wel elke keer heet, is dat niet erg dan?