Re: Bezzera bz07 pm pid

21
Ik ben (sinds vorige week) in het bezit van een Bezzera met PID. Ik heb dus geen vergelijkings materiaal en ben ook nieuw in het wereldje. Ik wil best eens wat testen, maar heb ook geen temperatuur meter. De reden dat ik hem heb aangeschaft is vooral voor de toekomst. Op het forum zijn veel discussies over de temperatuur die bij een bepaalde boon hoort. 1 graad hoger of lager en de smaak is significant anders. Mocht ik zover komen dat ik dat ook kan proeven dan is dit handig in te stellen met een PID. Kan zijn dat ik het dus nooit gebruik :(
De eco stand heb ik nog niet getest. Zal ik nog wel eens een keer doen.

Roelof
Bezzera BZ07, Mahlkönig Vario.

Re: Bezzera bz07 pm pid

22
1 graad hoger of lager en de smaak is significant anders. Mocht ik zover komen dat ik dat ook kan proeven dan is dit handig in te stellen met een PID.
Dat zou zo zijn geweest ware je machine een Dubbel Boiler (DB) geweest. Jij hebt echter een warmtewisselaar (HX) waarbij er andere zaken van veel meer invloed zijn op de temperatuur van je water. Lees nog maar eens dit draadje door!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder