Re: gespot

3571
robinfcb schreef: vr 01 sep 2023, 09:58 Wat is het voordeel t.o.v. bijv een etzMAX GBW?
Ik heb ook een aantal andere malers en de Honne Hedone en de Niche zijn single dose dus daarvoor meet ik tevoren een aantal Marmite potjes af met 18g in elk potje.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: gespot

3572
Inderdaad, ik portioneer gelijk alles in kleine buisjes van 18g wanneer het binnenkomt (voor filter koffie). Dan heb je eenmalig oxidatie van de zak openen en verder niet meer. Maar dit kan je ook prima met de hand doen…
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Re: gespot

3573
fransg schreef: vr 01 sep 2023, 10:01
robinfcb schreef: vr 01 sep 2023, 09:58 Wat is het voordeel t.o.v. bijv een etzMAX GBW?
Ik heb ook een aantal andere malers en de Honne Hedone en de Niche zijn single dose dus daarvoor meet ik tevoren een aantal Marmite potjes af met 18g in elk potje.
Hoe bevalt je Honne eigenlijk?
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Re: gespot

3575
robinfcb schreef: vr 01 sep 2023, 10:47
fransg schreef: vr 01 sep 2023, 10:01
robinfcb schreef: vr 01 sep 2023, 09:58 Wat is het voordeel t.o.v. bijv een etzMAX GBW?
Ik heb ook een aantal andere malers en de Honne Hedone en de Niche zijn single dose dus daarvoor meet ik tevoren een aantal Marmite potjes af met 18g in elk potje.
Hoe bevalt je Honne eigenlijk?
Uitstekend!

Momenteel de enige maler die ik dagelijks gebruik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: gespot

3580
bobbee schreef: vr 01 sep 2023, 10:52Oxidatie...
Oxidatie = de gevreesde sluipmoordenaar van de boon
zuurstof erbij = zeg maar dag met je handje tegen de kostbare bonen

Aan de andere kant, toen Jan en ik nog de Woodward&Bernstein waren van het destijds toonaangevende Koffiee Thee & Cacao magazine hebben we geschreven over de Italiaanse koffiezaak in onze hoofdstad die de bonen expres bewaarde in kisten met overal luchtgaten en hij schepte de bonen dagelijks om zodat alle bonen voldoende lucht kregen om optimaal op smaak te geraken.

De juiste lucht geeft kwaliteitsoxidatie en waarborgt zo de ideale smaakbeleving
zuustof = de sleutel tot de topextractie

Het mes snijdt aan heel veel kanten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino