Re: gespot

3602
Achteraf had ik ook liever de gele LMLM gekocht. Wit was een beetje de veilige keuze, maar inmiddels 2 jaar later is wel duidelijk dat deze machine het huis niet gaat verlaten en had ik liever een leuk kleurtje gehad.

Heb overigens bij meerdere hobbies het idee dat de glorie-tijden een beetje voorbij zijn. Marktplaats staat weer vol met racefietsen, horloges, motoren, espressomachines en ander leuk speelgoed.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: gespot

3603
RoosW schreef: do 21 sep 2023, 08:26
HeinK schreef: do 21 sep 2023, 08:14 Net uitgepakt en nu alweer op Marktplaats, een kanariegele La Marzocco Mini met maler voor een kleine 5K!

Weinig gebruikt en vijf maanden oud. Wat zit daar nu weer voor verhaal achter?
Lijkt mij geldnood, ze (? Fientje ?) verkoopt ook haar Dolce & Gabbana sneakers..
Ze heeft zelf aangegeven dat zij "zakelijk verkoper" is, dus het gaat misschien best goed met Fientje.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Re: gespot

3604
Snap alleen niet waarom mensen graag een (te) hoge prijs noemen, in dit geval €5.300 excl. btw wat gewoon niet klopt. Alsof kopers te onnozel zijn om zelf te Googlen en adviesprijzen zeggen iemand die al op internet opzoek is naar een tweedehands toch niets.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: gespot

3605
Ypuh schreef: do 21 sep 2023, 08:46 Heb overigens bij meerdere hobbies het idee dat de glorie-tijden een beetje voorbij zijn. Marktplaats staat weer vol met racefietsen, horloges, motoren, espressomachines en ander leuk speelgoed.
Zou kunnen komen door post-covid. Tijdens de lockdown hadden velen het financieel moeilijk maar wie een goed en vast inkomen had hield een tijd lang veel geld over doordat er weinig gelegenheid was om in winkels, bordelen en restaurants geld te laten wegwapperen. Zodoende was er een flinke spaarpot gevuld toen de bestedingen weer konden aanvangen en zijn velen lekker los gegaan. Ook zullen een paar ouders her en der aan de covid zijn bezweken waarna het ouderlijk huis te gelde kon worden gemaakt...

En nu heeft het gewone leven zijn vaart weer gekregen, wordt de auto weer vaker gebruikt, is de benzine duur geworden, nemen de streaming media een hap uit de knip terwijl we veel minder tijd hebben al die series te bekijken, zijn we eindelijk weer eens op vakantie gegaan en komt het maandoverzicht van de credit card company in de mailbox ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: gespot

3606
Ypuh schreef: do 21 sep 2023, 08:55 Snap alleen niet waarom mensen graag een (te) hoge prijs noemen
Doet me denken aan de korte tijd dat ik als kind postzegels verzamelde en in een catalogus kon opzoeken wat een postzegel "waard was".

Die waarde was vaak heel aangenaam om vast te stellen middels de catalogus, en elk jaar kwam er een nieuwe uit waarin je de waardestijging kon vaststellen.

Er werd alleen niet bij vermeld of er ook iemand was te vinden die deze 'waarde' zou willen uitkeren als je van de verzameling af wilde.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: gespot

3608
PeterOo schreef: do 21 sep 2023, 10:27 Dezelfde adverteerder biedt ook damessneakers maat 40 aan voor 230 euro. Op iets te grote voet geleefd? :D
:lol:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: gespot

3609
fransg schreef:
Ypuh schreef: do 21 sep 2023, 08:46 Heb overigens bij meerdere hobbies het idee dat de glorie-tijden een beetje voorbij zijn. Marktplaats staat weer vol met racefietsen, horloges, motoren, espressomachines en ander leuk speelgoed.
Zou kunnen komen door post-covid. Tijdens de lockdown hadden velen het financieel moeilijk maar wie een goed en vast inkomen had hield een tijd lang veel geld over doordat er weinig gelegenheid was om in winkels, bordelen en restaurants geld te laten wegwapperen. Zodoende was er een flinke spaarpot gevuld toen de bestedingen weer konden aanvangen en zijn velen lekker los gegaan. Ook zullen een paar ouders her en der aan de covid zijn bezweken waarna het ouderlijk huis te gelde kon worden gemaakt...

En nu heeft het gewone leven zijn vaart weer gekregen, wordt de auto weer vaker gebruikt, is de benzine duur geworden, nemen de streaming media een hap uit de knip terwijl we veel minder tijd hebben al die series te bekijken, zijn we eindelijk weer eens op vakantie gegaan en komt het maandoverzicht van de credit card company in de mailbox ;-)
Nee denk ik niet, zo gaat het al jaren. Er is geen enkel touw aan vast te knopen. Ineens wordt marktplaats overstroomd met verkopen die in de persoonlijke smaak vallen en dan is het weer maanden niks. Ik ben nu sinds 2012 ongeveer bezig met koffie en upgraden en koop praktisch alles sinds het begin 2e hands, en het is nog nooit anders geweest. Gaat met ups en downs.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: gespot

3610
bobbee schreef: do 21 sep 2023, 10:32 Nee denk ik niet, zo gaat het al jaren. Er is geen enkel touw aan vast te knopen. Ineens wordt marktplaats overstroomd met verkopen die in de persoonlijke smaak vallen en dan is het weer maanden niks. Ik ben nu sinds 2012 ongeveer bezig met koffie en upgraden en koop praktisch alles sinds het begin 2e hands, en het is nog nooit anders geweest. Gaat met ups en downs.
Vond je het niet opvallend snel gaan dan de afgelopen jaren?

Ik ben meegegaan met de hype in corona tijd (en blij daartoe), maar tot begin dit jaar was een tijd dat je maar iets populairs op Marktplaats hoefde te zetten en je had de eerste dag al 20+ reacties.

Denk dat er zelfs mensen geweest zijn die winst op hun Linea Mini hebben gemaakt na hem een paar jaar gebruikt te hebben. Ook zaken als een Lelit Bianca, Acaia Lunar en Niche Zero zouden nog geen week online gestaan hebben vermoed ik. Die producten blijven wel populair, maar heb het idee dat het niet zo snel meer gaat.
Laatst gewijzigd door Ypuh op do 21 sep 2023, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.