bobbee schreef: za 01 jun 2024, 17:30
Ik weet niks van de Turbo. Ik heb de XL en ben er zeer tevreden over. Heb wel ook de Olympus gehad met de mytos burrs. Dijk van een maler maar groot en luidruchtig en veel retentie en om nou te zeggen dat die zoveel beter is dan wat ik nu heb, nee in mijn beleving.
Nog even nagekeken maar zowel de Turbo als de XL draaien op een 320 watt motor op 1650 rpm en 65mm burrs. Enige verschil met de XL in de burrs zijn Eureka's eigen 'Diamond Inside' gepatenteerd thermisch cryogeen proces. Soort van levenslange burrs waarmee je dus 1300 à 1600 kilogram koffiebonen mee kan malen.
Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met mijn Turbo en daar zit al een blowup boven wat de toch al lage retentie naar 0 tot max. 0,2 brengt. Maar toch kijk ik of daar verbetering in te halen valt.
83mm burrs leek me daarom de stap vooruit maar ik ben tot nu toe niet echt overtuigd. De duo van niche of de df83 zijn in prijs nog redelijk voor 83 burrs beiden rond €700 tot €800. De timemore 78 zelfs nog goedkoper maar het heeft mij allen niet echt overtuigd dat ik een grote stap vooruit maak van wat ik nu heb. Ik denk dat ik nog even geduldig moet zijn voor een betere