Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor DeepnGroond » wo 20 feb 2019, 20:28

Ook hier de Panama van Pti op de molen. Valt erg in de smaak bij de missus, maar komende week zal ze toch weer aan de Himalaya van het Koffielab moeten.



Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Jochen_P » do 21 feb 2019, 22:13

Vanaf morgen gaan er Initio boontjes van Fascino in de volautomaat op het werk. Ze hebben eindelijk mijn raad opgevolgd...
Zal een hele verbetering zijn tov Flauwe Egberts! :geek:
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

MichielH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 13:06

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor MichielH » wo 27 feb 2019, 18:44

La Argentina van Shokunin coffee. Een mooie, hele fruitige en zoete koffie met een hele goede prijs kwaliteit wmb. :!:
Ek43s SSP
V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto
BZ Duo - Lelit paddle mod

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Fisherman » za 02 mar 2019, 12:54

La Argentina van Shokunin coffee. Een mooie, hele fruitige en zoete koffie met een hele goede prijs kwaliteit wmb. :!:
Shokunin vind ik ook erg goed! Op dit moment mijn "go-to" brander in R'dam.

De Geisha van Pti is sinds vanochtend wat minder verlegen en wat is dat een genot! Ik kreeg een hele mooie aciditeit met de V60, geweldig in balans met het zoete.

Stel je voor dat je een iets zuur mandarijntje eet. Je hapt eerst een klein hoekje van het partje af, verassend fris en je neemt een klein zuurtje waar (opening). Vervolgens dip je het partje in de bruine suiker om het overgrote deel van dat partje op te eten. Volle zoetigheid met een heel subtiel fris zuurtje (afdronk).

Lekker lekker..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Jan Louwers
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 10:16

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Jan Louwers » wo 13 mar 2019, 10:20

Wij drinken thuis altijd de koffie van Cabone. Dit overheerlijke koffie merk heeft super lekkere melanges van 5 soorten bonen tot en met filter melanges. Iedere keer wanneer we bezoek krijgen thuis gaat het eerste half uur over de lekkere koffie die we altijd hebben.


de koffie is te bestellen op hun webshop [url]kappenmetdiespamanderskrijgjeeenban.nl[/URL]

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Marcje » wo 13 mar 2019, 11:35

Afgelopen weekend was ik in Italie en daar vele espressos genuttigd.
Uiteraard stuk voor stuk donker (kapot) gebrand, maar het heeft ook wel wat om pretentieloos een donker espressootje voor 90 cent te nuttigen aan de balie, tussen luid kletterende kopjes en wild gebarende mensen. Of een cappuccino met gewoon opgestoomde melk en een kwak schuim erin, zonder arty farty figuurtje.
We doen af en toe ook wel erg moeilijk hier, ikzelf incluis...!
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » wo 13 mar 2019, 13:25

B70F4C19-C5D7-4F59-B453-73AC62B8DF06.jpeg
El Salvador

Boontjes groen van Pti

Eigen branding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » wo 13 mar 2019, 20:13

Afgelopen weekend was ik in Italie en daar vele espressos genuttigd.
Uiteraard stuk voor stuk donker (kapot) gebrand, maar het heeft ook wel wat om pretentieloos een donker espressootje voor 90 cent te nuttigen aan de balie, tussen luid kletterende kopjes en wild gebarende mensen. Of een cappuccino met gewoon opgestoomde melk en een kwak schuim erin, zonder arty farty figuurtje.
We doen af en toe ook wel erg moeilijk hier, ikzelf incluis...!
AfbeeldingAfbeelding
Die Italianen doen dan weer zo moeilijk over al het andere. En maar tekeer gaan, temperament noemen ze dat dan, Italiaans temperament. Schreeuwen is het!
Gewoon koppies d'erbij houden en niet proberen meerdere dingen tegelijk te doen, niet zo druk maken om alles anders mislukt je latte en kan je koffie ook eens wat progressie maken! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » wo 13 mar 2019, 20:13

B70F4C19-C5D7-4F59-B453-73AC62B8DF06.jpeg
El Salvador

Boontjes groen van Pti

Eigen branding
Proost!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor namor » wo 13 mar 2019, 20:29

Als voor espresso te laat is AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron