Re: Beginner zonder maler en machine

91
Vanmiddag even een winkel bezocht die Pavoni had staan, en met de info van hier besloten om hem toch maar te kopen :)
Nu opzoek naar een molen, de Duitse verkopen zegt dat de Lelit Fred een prima molen is voor dat geld. Jullie zeggen dat ik beter iets anders kan kopen. Helaas op marktplaats geen Bezzera BB005
Reken wil op bijkomende kosten als je sie premillenium gaat kopen. In ieder geval ca. 30 euro voor een goede tamper en 30 euro voor de koelring. Plus verzend. Reken dus op 450 i.p.v. 375 euro onder de streep. Mooie accesoires: Een 1 gats stoomtip voor als je melk wilt opschuimen op zijn tijd (stock tip is waardeloos): ca. 10 euro (of zelf maken). Een naked PV: ca. 50 euro. Een IMS basket: ca. 20 euro. En een temperatuurstrip: ca..10 euro.

Met die Lelit maler kun je echt wel een behoorlijk maalsel produceren. Voor het geld helemaal niet slecht.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

95
bvds schreef: wo 27 mar 2019, 11:41 Dit is ook een goed malertje:

Code: Selecteer alles

http://link.marktplaats.nl/m1391587540?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Ik ben er voor om de korte link die ook op die MP pagina's staat te benutten:

https://link.marktplaats.nl/m1391587540
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

96
En dat vind ik een goed idee. Dank ;)

@Koffiekanon: ik zou die Pavoni van Cremalover zeker ook overwegen. Die komt van Francesco uit Italie. Is werkelijk zgan. Zit al tamper en naked bij. Net als IMS douche, IMS basket en 1 gats stoomtip. En een mooie RVS driptray. Heb je enkel nog de koelring nodig voor meer gemak of anders de temeratuurmod om er een water i.p.v. stoom verwarmde groep van te maken.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

98
Motor, afwerking, bouwkwaliteit en toleranties spreken allemaal in het voordeel van de Eureka. Die is echt een klasse beter. Hetgeen niet betekent dat het maalsel van de Lelit heel veel slechter is.

100
Ik zou persoonlijk liever een 2e hands Eureka kopen dan een nieuwe Lelit. Maar je moet wel checken of de staat goed is. Ik koop liever via het forum hier in NL of DE dan op MP. Maar heel veel stuk kan er niet gaan aan de Eureka. Gewoon even testen.