Lilydrip:V60 transformer

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor bobbee » wo 03 apr 2019, 21:59

Nieuw speelgoed voor de filter koffie-nerd zoals mijzelf. :ugeek:

Ga hem komende tijd nog meer testen!
Tot nu toe heb ik goed resultaat gehad met deze modifier voor de V60-dripper. Ik heb hem alleen nog maar gebruikt met mijn standaard manier zoals ik de V60 gebruik en het lijkt echt voor een stuk consistentie te zorgen. Je keert de V60-papierfilter om zodat deze zich aan de Lilydrip en de wanden van de V60 zal hechten. Deze vouw verkort het koffiebed, wat het druppelpercentage tijdens het brouwen effectief versnelt. Je kunt dus een fijnere maling gebruiken en hoeft je zich geen zorgen te maken voor overextractie en ook dat lijkt echt te werken. De Lilydrip is gemaakt van keramiek, dus wanneer deze wordt voorverwarmd, voegt het ook een hoeveelheid warmte toe aan het midden van het koffiebed, waardoor een constante temperatuur wordt behouden. Het werkt goed en voegt een leuke variatie toe om mee te spelen!

Van de fabrikant:
Material: Ceramic (whtie) + plastic (black).
SPEED UP BREWING: shorten the depth of coffee bed, which allows you to speed up the brewing with a same grind setting, and also allows you to grind the coffee finer without brewing way too long.
EVEN BREWING: Thinner coffee bed can also benefit the evenness of your brew. Upper layer and lower layer of coffee bed are closer to each other, the different of extraction levels are smaller. As it allows you to grind coffee finer, distance between particle surface and core will be shortened too(same issue as the upper lower layer).
HOLDING BREWING TEMPERATURE: adding a mass of ceramic into your brewer can help holding your temperature at the beginning of your brew, and maintaining your temperature at the end, newest brewing temperature concept based on scientific experiments.
CHANGE COFFEE FAVOR: brew coffee with Lilydrip , it make your coffee rich favor and make brewing more fun

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor Fisherman » wo 03 apr 2019, 22:07

Grappige gimmick zeg! Hoe kom je er steeds op Bobbee? De uitleg klinkt op zich logisch, maar behaal je een dergelijk resultaat niet ook door bijvoorbeeld een grotere V60 of een Kalita Wave te gebruiken? Ben wel benieuwd! Moet je ook een andere opschenktechniek gebruiken doordat die punt in het midden zit?

Dan voor de geïnteresseerden; wat kost 't en waar haal je 't?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor Fisherman » wo 03 apr 2019, 22:11

Oef, $25 op Amazon??

https://www.amazon.com/LilyDrip-Coffee- ... B07D7PSLVZ

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor bobbee » wo 03 apr 2019, 22:23

Grappige gimmick zeg! Hoe kom je er steeds op Bobbee? De uitleg klinkt op zich logisch, maar behaal je een dergelijk resultaat niet ook door bijvoorbeeld een grotere V60 of een Kalita Wave te gebruiken? Ben wel benieuwd! Moet je ook een andere opschenktechniek gebruiken doordat die punt in het midden zit?

Dan voor de geïnteresseerden; wat kost 't en waar haal je 't?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ik kom het her en der tegen op internet vooral. En ik ben nogal nieuwsgierig dan. Nu kon ik via instagram direct contact leggen met de fabrikant en de prijs wa 25 euro incl verzenden. Ik kreeg er 3 stuks voor, wat ik met 3 moet weet ik nog niet maar ik laat nog weleens wat vallen... :shock:
Misschien verkoop ik er tzt wel 1 tegen kostprijs...

Ik heb de lilly pas sinds gisteren in bezit dus heb nog maar weinig getest maar het gekke is dat de smaak alleen nog maar goed is geweest. Echt geen over extractie geproefd en de doorlooptijd lijkt nu bij hetzelfde gewicht aan koffie en een verschillende maalgraad van 4 kliks op de commandante consistent te zijn. Ik schenk in cirkels over de ring van koffie die ontstaat door de lilly drip in de V60. Eerst tot 200 gram en daarna de laatste 60 of 100 gram water. Afhankelijk van wat ik doseer, 16 of 20 gram.

Morgen komt er een nieuwe lading filterkoffie binnen van Shokunin dus ga ermee aan de slag. Zag trouwens tot mijn verbazing dat
Shokunin dezelfde brander is als Stielman koffiebranders...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor Fisherman » do 04 apr 2019, 10:42

Dat klinkt goed Bobbee!! En het is altijd leuk om lekker te surfen op zoek naar mooie dingen. Leuk dat een uitbater van zo'n product mee wil werken om jouw nieuwsgierigheid om te zetten in actie. Daar leren wij dan ook weer van ;-).

Shokunin is inderdaad gelieerd aan Stielman. De jongen die daar brand (aardige vent) heeft Shokunin opgericht en is daar zelf (als ik het goed heb onthouden) de eigenaar van. Hij koopt dan ook zijn eigen bonen en maakt zijn eigen roosterprofielen. De enige gemene deler in dit geval de Giesen en de persoon die brand. Filosofie, groen product en receptuur zijn volledig anders en vallen mij niet tegen! Heb altijd 1 zakje van ze op voorraad =) deze keer de Intango (oempf, smaakbommetje).

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor bobbee » do 04 apr 2019, 11:57

Deze! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor Fisherman » do 04 apr 2019, 12:00

Yesss!! Linker heb ik nog niet gehad.. Of is die espresso only?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor Fisherman » wo 10 apr 2019, 07:57

Hoe bevallen de koffies Bob?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor bobbee » vr 12 apr 2019, 08:01

Hoe bevallen de koffies Bob?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Nou, ben nog niet overtuigd eigenlijk. Ze zijn sowieso anders gebrand dan tim wendelboe ze levert. Verder ontwikkeld en dat voel je al met malen van de bonen : maalt lichter dus de bonen zijn meer poreus.
Heb wel een paar goede extracties gehad!

Op smaak zijn ze volgens mij meer geschikt voor espresso dan filter.... Maar, ontwikkeling is nog vol aan de gang. Zijn natuurlijk ook omni roast. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Lilydrip:V60 transformer

Berichtdoor Fisherman » vr 12 apr 2019, 08:33

Misschien dan tóch maar een keer in Noorwegen bestellen. Ik vind de Shokunin bonen altijd erg lekker, dus als jij zegt dat het veel beter kan dan moet ik het een keer proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron