Nieuw hier

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
haja
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 22:24

Nieuw hier

Berichtdoor haja » vr 12 apr 2019, 22:44

Net zo als veel anderen lees ik al langere tijd op dit forum. Ik heb nu besloten mij toch maar eens aan te melden.

Mijn naam is Hans en ik woon in Eindhoven. Alweer heel wat jaren geleden viel mij op dat de espresso’s bij sommige koffiebars toch veel beter smaakten  dan de Nespresso brouwsels thuis. Om eens te proberen of ik thuis ook betere koffie kon maken heb ik toen een gereviseerde Rancilio Silvia machine gekocht met een tweedehands Bezzera BB005 maler erbij. Dat beviel goed, zeker nadat ik een PID aan de Silvia had toegevoegd. Later heb ik als opknapprojectje een oude Aristarco EMA75 in huis gehaald als vervanger van de BB005.

Zo’n anderhalf geleden heb ik een Strietman CT1 gekocht en een paar maanden geleden is de Aristarco vervangen door een Eureka Atom 75 met de titaan schijven. Aangezien ik wat klussen wel leuk vind is de Strietman inmiddels ook van een PID voorzien. Wat er nu staat bevalt mij erg goed. Voorlopig dus geen veranderingen in de koffiehoek.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Marcje » za 13 apr 2019, 00:01

Welkom Hans!
Ik zal je BB005 binnekort ècht een keertje terugbrengen! :oops: ;)
dus...

haja
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 22:24

Re: Nieuw hier

Berichtdoor haja » za 13 apr 2019, 00:17

De Aristarco is ook uitgeleend. De Rancilio staat nog wel thuis.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Fisherman » za 13 apr 2019, 01:19

Hoi Hans! Welkom op hét forum =). Ik heb een vraag; hoe voorzie je een Strietman van een PID?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

haja
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 22:24

Re: Nieuw hier

Berichtdoor haja » za 13 apr 2019, 09:35

Hoi Hans! Welkom op hét forum =). Ik heb een vraag; hoe voorzie je een Strietman van een PID?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De PID zit buiten de Strietman zodat het uiterlijk van de Strietman niet wordt aangetast. Tijdens gebruik hang ik het thermokoppel in het water van de boiler. Aan de Strietman zelf is dus helemaal niets veranderd. Het solid state relais bij de PID schakelt de stroomtoevoer naar de Strietman. De temperatuurinstelling van de Strietman staat op maximum.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nieuw hier

Berichtdoor GuidovW » za 13 apr 2019, 12:33

Welkom op het forum, Hans.
Klinkt alsof je al helemaal up-and-running bent. :P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuw hier

Berichtdoor bobbee » za 13 apr 2019, 14:51

Welkom op het forum.

Grt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

haja
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 22:24

Re: Nieuw hier

Berichtdoor haja » zo 21 apr 2019, 22:05

Dank voor alle welkomstwoorden! En de koffie heeft zojuist weer prima gesmaakt.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk



Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron