Elektra micro casa lever!

Julia
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15 apr 2015, 11:17

Elektra micro casa lever!

Berichtdoor Julia » wo 01 mei 2019, 19:41

Hallo allemaal
Ik ben sinds 3 weken de eigenaresse van een prachtige Elektra lever! Ik had een bz 10 maar het begon te kriebelen. Ik wilde meer... meer spelen meer controle en een andere smaak. Zo kwam ik bij de hevel machines uit. Eerst heb ik serius een pavoni overwogen maar na veel lezen en filmpjes kijken zag ik een andere machine die er minstens zo mooi uitzag en voor mij het grote voordeel heeft dat hij de hevel zelf omhoog duwt de Elektra! Het voordeel daarvan is dat gij een belangrijke variable weg neemt en dat de kans om constante lekkere espresso te zetten toe neemt, maar er bog genoeg variabelen over blijven om te spelen. Ik ben vrij klein maar heb geen moeite met de hevel. En mijn hausgrind made by knock en verse bonen leveren iedere dag heerlijke koffie. Ook de stoomkracht van deze machine is fantastisch! Hij is super snel warm max een kwartier en dan kan je er met gemak 2 cappus en 2 a 3 espresso's mee maken mocht je dat willen! Ik heb in deze 3 weken niet een minpunt kunnen vinden en ben heel blij mee! Mochten er mensen zijn die een hevel overwegen vergeet de elktra niet!

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Elektra micro casa lever!

Berichtdoor bvds » wo 01 mei 2019, 20:01

Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent!

Mij hoef je niet te overtuigen. Ik heb er al jaren eentje. En het is de enige machine die het bij langer dan 3 jaar volgehouden heeft. Ik hou van variatie. De Elektra is een blijvertje en het zou me niet verbazen als deze later door mijn zoon gebruikt gaat worden ;)

Ze zijn nieuw behoorlijk prijzig, maar je hebt ook duidelijk meer machine dan een Pavoni. Goede keuze!

Veel plezier!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Elektra micro casa lever!

Berichtdoor we tigers » wo 01 mei 2019, 23:35

Geweldig apparaat. Ik ben ook fan!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Elektra micro casa lever!

Berichtdoor GuidovW » do 02 mei 2019, 21:12

Leuk te horen.
Ik vind hem ook mooier dan m'n LPP.
Wie weet komt er ooit nog een.... 8-)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron