Eureka Atom hoog op de poten

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor Pti » vr 31 mei 2019, 11:18

Een "gecleande" look op de espressobar is vaak lastig, zeker als je een machine hebt aan een vaste wateraanvoer, -afvoer en zelfs een externe pomp.

Vanwege lades onder het aanrechtblad gaan de slangen en snoeren persé naar opzij. Om de machine mooi te sjowkeezen heb ik besloten geen afkloplade meer óp het werkblad (onder de maler) te plaatsen en de maler voor het zicht achter de machine te plaatsen.

Al dat leidingwerk achter de molen langs was absoluut geen pan, dus ónder de maler is de oplossing gevonden, nu de ruimte nog.
IMG_20190508_185220.jpg
Busjes
IMG_20190530_172247.jpg
Op hoge poten
Door de hoge poten lijkt de Atom 75 na het malen ook wat meer terug in het gareel te hupsen. Zegmaar tegenovergesteld aan de startkoppel hups.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor cremalover » vr 31 mei 2019, 17:11

Hoe heb jij de afvoer op de sifon aangesloten?
Heb hem ooit net zoals bij jou in het aanrechtkastje gehangen maar op de een of andere manier werkte dat niet.Liep niet af.
Nog een vraag.Die aanvoerleidingen.Hebben die een bepaalde levensduur?
Bij mij hangen ze nu een jaar of 8.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor bobbee » vr 31 mei 2019, 17:46

Een "gecleande" look op de espressobar is vaak lastig, zeker als je een machine hebt aan een vaste wateraanvoer, -afvoer en zelfs een externe pomp.

Vanwege lades onder het aanrechtblad gaan de slangen en snoeren persé naar opzij. Om de machine mooi te sjowkeezen heb ik besloten geen afkloplade meer óp het werkblad (onder de maler) te plaatsen en de maler voor het zicht achter de machine te plaatsen.

Al dat leidingwerk achter de molen langs was absoluut geen pan, dus ónder de maler is de oplossing gevonden, nu de ruimte nog.
IMG_20190508_185220.jpg
IMG_20190530_172247.jpg
Door de hoge poten lijkt de Atom 75 na het malen ook wat meer terug in het gareel te hupsen. Zegmaar tegenovergesteld aan de startkoppel hups.
Dat wordt wel erg mooi met die speedster als pronkstuk! Pfew...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor namor » vr 31 mei 2019, 19:34

Mooi dame met lange benen

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor Pti » vr 31 mei 2019, 23:46

Hoe heb jij de afvoer op de sifon aangesloten?
Heb hem ooit net zoals bij jou in het aanrechtkastje gehangen maar op de een of andere manier werkte dat niet.Liep niet af.
Nog een vraag.Die aanvoerleidingen.Hebben die een bepaalde levensduur?
Bij mij hangen ze nu een jaar of 8.
Dit is een hele flexibele siliconen slang, ik ben niet erg bekend met dit materiaal. Deze slang is bijna 10 jaar oud en is echt brandschoon van binnen. De Speedster leegt na elk shot wel de preinfusie cilinder via de driewegklep dus spoelt daar als het ware de afvoer mee.
Het hupsje omhoog in de slang door de doorvoer is inderdaad niet ideaal. Als het problemen geeft krijgt de Speedster een mooi voetstuk ik heb nog een stuk 55mm eiken over van het uitzagen van de spoelbak.

WB. Levensduur, zolang het materiaal niet poreus/krokant wordt is er niets aan de hand, af en toe doorspoelen met soda sopje kan geen kwaad.
Bijlagen
IMG_20190530_172256.jpg

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor @3aan » za 01 jun 2019, 04:29

Ik gebruik tegenwoordig een gelijmde vaste leiding van 32 uitwendig heeft een afloop van 8 mm, heb met allerhande slangen geklooid, maar dit bevalt me het beste, zit direct op een syphon en spoel deze wekelijks met een opgeloste koffiepil, meurt (nog) niet, ben wel aan het prakkizeren om de leiding kleiner van omvang te maken..

Oh de wekker is afgelopen 4:25 even onder de douche en dan naar Vierpolders, dagje gaan draaien met de kar, daar gebruik ik wel dikwandige siliconen slang, trillingen etc.

Toedeloe . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor Pti » za 01 jun 2019, 10:37

Vaste buis is een fijne oplossing, maar ik wissel te vaak van setup om mezelf zo vast te leggen.

Succes met de kar! Koffie zelf gebrand?

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor kilo » za 01 jun 2019, 11:14

Hoe heb jij de afvoer op de sifon aangesloten?
Heb hem ooit net zoals bij jou in het aanrechtkastje gehangen maar op de een of andere manier werkte dat niet.Liep niet af.
Ik had ook altijd gedoe met de afvoer. Nu heb ik de afvoerslang “belucht”. Via een t-stukje op de plek waar de slang naar beneden gaat. Een zijde van het t-stukje wijst naar boven en is open. Sindsdien geen enkel probleem meer. Slangdiameter 1,5 cm.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor Pti » za 01 jun 2019, 15:38

Da's slim! Ik ga eens kijken voor een knietje om de verhoging vlak voor de bocht weg te werken!

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor namor » za 01 jun 2019, 15:57

Afvoer en iedingen gedoe is natuurlijk hartstikke leuk, maar hoe zit het met KvDW coffee? Is die lekker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /

Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /

Om te branden: Besca BSC 2kg /

Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron