Eureka Atom hoog op de poten

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor Pti » za 01 jun 2019, 16:32

Het gemak waarmee je supermooie gelijkmatige extracties krijgt is echt geweldig. Ik gebruik de machine pas sinds 3 dagen, met een donkere volzoete blend die ik erbij kreeg van de vorige eigenaar. De Atom moet nog inlopen en de temperatuur instelling heb ik nog niet eens aangeraakt...

Ik ben er heel blij mee maar meer dan dat kan ik nog niet écht zeggen.

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor namor » za 01 jun 2019, 17:36

Geweldig! Geniet ervan! Mocht die bonen op zijn je kunt altijd proberen bij Hoofdkwartier in Amstelveen aankloppen, maar ze hebben hartstikke druk lastste tijd 👍
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor bobbee » za 01 jun 2019, 18:30

Geweldig! Geniet ervan! Mocht die bonen op zijn je kunt altijd proberen bij Hoofdkwartier in Amstelveen aankloppen, maar ze hebben hartstikke druk lastste tijd Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor Pti » za 01 jun 2019, 19:12

Haha ik heb gehoord dat ze vanaf vandaag een nieuwe Yellow Bourbon hebben als koffie van de maand. Dat lijkt me wel wat :lol:

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eureka Atom hoog op de poten

Berichtdoor @3aan » za 01 jun 2019, 23:32

Vaste buis is een fijne oplossing, maar ik wissel te vaak van setup om mezelf zo vast te leggen.

Succes met de kar! Koffie zelf gebrand?
Nee, had vorige week een voorhoofdsholte ontsteking, duurt meestal een ruime week, dan kan je weinig uitrichten, heb daarom m'n koffie bij Lianne vandaan, die is vandaag op een paar ons na volledig opgegaan, om 8:30 luik open en om 14:30 was het gedaan, continue koffie, thee en warme en koude Chocomel, geen tijd gehad om even de planten te beregenen.

Kleine 5 kilo Malabar, was vandaag ontzettend statisch, de molen ik denk van zes a zeven keer gesteld, en elke maling met een metalen roerder door staan te roeren tijdens het malen in de PF!

Ik denk 80% terugkerende klantjes van voorgaande jaren, gemiddelde wachttijd 20 minuten, ik zou het er zelf niet voor over hebben.


PS mijn vaste buis is goed passend maar ongelijmd, er staat geen druk op, dus lekt niet, zou zomaar kunnen aanpassen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron