Kinu M47 Phoenix handmaler!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor bobbee » vr 07 jun 2019, 08:06

Phoenix heeft normale M47 burrs. Dus geen speciaal filter maalwerk.
Jammer.

Niet echt bijzonder dus eigenlijk. De drang naar ontwikkeling is groot bij kinu. Afbeelding
Snap de hint naar de brand in hun fabriek wel, phoenix, herrezen uit de brand etc...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor bvds » vr 07 jun 2019, 08:24

Ja mooie naam dat wel.

Maar ik geloof dat er heel binnenkort een nieuw maalwerk komt speciaal voor filter.

En dan is de Phoenix handig omdat je grotere porties kan malen door de grotere capaciteit.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor GuidovW » za 08 jun 2019, 10:43

Ik ontving het mailtje met de aanprijzing ook.
De silicone ring zal best een verbetering zijn.
De silicone ring en verbetering? Ik heb liever de thumb stop hoor.

Misschien is mijn thumb een beetje vreemd gevormd ofzo.
De thumb stop floept er geregeld onderdoor.
Vaak vouw ik m’n wijsvinger er omheen, dat geeft betere grip, helemaal bij lichte brandingen.

Of ik rek m’n hand er zo omheen dat m’n duim aan de ene- en m’n wijvinger aan de andere kant tegen de thumb stop rust.
Als ik m’n best doe gaat dat net. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor bobbee » za 08 jun 2019, 11:54

Waarschijnlijk gebruik je hem verkeerd. Je hoeft helemaal geen kracht te zetten. Je pakt de maler en begint met malen, je duim komt vanzelf tegen de thumb stop en geeft je gemak dat je niet meer zo hard hoeft te knijpen in de maler.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor Pti » za 08 jun 2019, 13:20

Ik vond het ook fijner malen met de wijsvinger over de duimstop gevouwen. We kunnen een clubje oprichten :ugeek:

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor GuidovW » ma 10 jun 2019, 22:00

Ik vond het ook fijner malen met de wijsvinger over de duimstop gevouwen. We kunnen een clubje oprichten :ugeek:

:lol: :D
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor bvds » ma 10 jun 2019, 22:05

Ik vond het ook fijner malen met de wijsvinger over de duimstop gevouwen. We kunnen een clubje oprichten :ugeek:
Word ik ook lid ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor we tigers » zo 24 mei 2020, 16:35

Dit topic eens omhoog duwen.

Ik zit te denken aan een handmaler om samen met mijn Cafelat Robot mee te nemen op vakantie (huisje of onze antieke Eriba). Al een aantal jaar heb ik eens in de tijd dat ik me op handmalers stort, maar tot nu toe heb ik er geen actie op ondernomen. Maar nu ik ook een Robot heb, is het wel een heel tof idee om op vakantie een lekkere espresso te kunnen maken.

De gewone M47 vind ik te duur; dat heb ik er niet voor over. De Comandante vind ik de mooiste, maar ik lees dat het voor espresso erg lang malen is. De Lido is een gigantisch projectiel en vind ik te groot. De BPlus Apollo vind ik kitscherig en op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in Timemore voor espresso. Blijft over: De Kinu Phoenix; hetzelfde maalwerk als zijn grote broer en qua prijs in de range die ik er voor over heb.

Iemand hier ervaring met de Phoenix?
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor bobbee » zo 24 mei 2020, 17:03

Niet de phoenix maar wel de traveler en de m47.

Heel goed voor espresso en ik gebruik hem nu constant ook voor filter met de speciale buur daarvoor. Van V60, Gabi, Delte, Chemex tot Aeropress.
De Comandante staat te niksen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu M47 Phoenix handmaler!

Berichtdoor bvds » di 26 mei 2020, 20:47

Ik heb ervaring met alle Kinu's. De Phoenix is prima. Zelfde maalwerk als de andere M47 malers. Uitlijning ook goed voor elkaar zoals het een Kinu betaamt. Er is bespaart op materiaal dus meer kunststof. Prijs kwaliteit verhouding top. Aanrader dus!

Comandante voor espresso? Niet doen!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron