Re: Wat drink je nu?

1341
Meegenomen uit Malawi, was daar erg lekker.
Moet er hier nog aan wennen en de juiste verhoudingen vinden.... :D
Ik heb overigens in Malawi maar 1 gelegenheid gevonden waar ze de koffie echt lekker maakten...... :?
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

1342
En uit Ethiopië...
De meest smerige en onhygiënische koffie heb ik op het vliegveld van Addis Abeba gehad. :cry:
Maar ik vond het wel leuk om bij een andere winkel een zakje mee te nemen. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

1344
Ik denk dat iedereen moet doen waar hij/zij goed is.

Ethiopiëers koffie planten en Hoofdkwartier die koffie branden.
Veel betet resultaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

1346
Pti schreef: do 11 jul 2019, 10:35 Nou ja, er lopen bij Moyee écht wel mensen rond met verstand van zaken, hun missie is erg nobel en het ontstijgt met gemak "oude meuk" uit de supermarkt. Maar als je verse koffie wil drinken, kom je daar helaas niet aan je trekken.

Eens, deze is 'slechts' een maandje oud, maar ik moest goed zoeken tussen alle oudere zakjes. ;)
Gr, Guido

1347
Sta zelf met koffie op de markt. Kwam er een man naar me toe en hij had alle soorten koffie geprobeerd. Ook de duurdere merken. Raad eens welke koffie ik het lekkerste vind in mijn automaat? Die van het Kruidvat (2 zakken voor een tientje) :shock: :D . Zo zie je maar dat smaken nogal kunnen verschillen.

1348
Vertel eens verder over die man op de markt, welke koffie had die dan geprobeerd en welke vond hij lekker?
Tijs schreef:Sta zelf met koffie op de markt. Kwam er een man naar me toe en hij had alle soorten koffie geprobeerd. Ook de duurdere merken. Raad eens welke koffie ik het lekkerste vind in mijn automaat? Die van het Kruidvat (2 zakken voor een tientje) :shock: :D . Zo zie je maar dat smaken nogal kunnen verschillen.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

1349
Tijs schreef: za 13 jul 2019, 08:52 Sta zelf met koffie op de markt. Kwam er een man naar me toe en hij had alle soorten koffie geprobeerd. Ook de duurdere merken. Raad eens welke koffie ik het lekkerste vind in mijn automaat? Die van het Kruidvat (2 zakken voor een tientje) :shock: :D . Zo zie je maar dat smaken nogal kunnen verschillen.
Ik ken een aantal volautomaat drinkers die zweren bij koffie van de HEMA. Toevallig laatst gecheckt en ook daar kùn je koffiekopen die "slechts" een maand geleden gebrand is. Maar ach, voor de prijs kun je wel een beetje inschatten van welke kwaliteit de grondstof is...