Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Pti » ma 15 jul 2019, 13:31

Gisteren ging plots mijn brewista smart scale (V1) niet meer aan. Nieuwe batterijen erin maar helaas helemaal deaud. Ik zal hier nog een mailtje aan ESW/brewista aan wagen maar gezien de weegschaal ver buiten de garantie periode is acht ik dat vrij kansloos. Best jammer want qua gebruiksuren heb ik er relatief weinig gebruik van gemaakt...

Tijd voor wat nieuws en Brewista is nu niet meer een logische eerste keus. In de tussentijd zijn er wat andere leuke dingetjes bij gekomen dus misschien kunnen jullie me nog een andere weegschaal aanbevelen.

De rede dat ik in eerste instantie voor Brewista ging was de vele functies/features voor een goede prijs. Uiteindelijk gebruikte ik zelf echter alleen maar manual modes, dus zelf tare-en en zelf starten van de timer omdat ik de auto functies iets te traag vond en onhandig bij de lever machine die ik toen had.

Als ik nu een e61 machine had zou ik gelijk de Acaia aanschaffen in een aanloop naar Smart Espresso Profiler maar die zal er voor de Speedster niet komen. Misschien zijn er dus wel andere goede opties ?

Ingebouwde timer is een must.
Hij moet 100% waterdicht zijn.
Het liefst een vlakke onderkant voor op de lekbak.
Ruimte voor twee kopjes (dus niet kleiner dan brewista)
Ik doe geen poor over e.d.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor gilleko B. » ma 15 jul 2019, 13:46

Gisteren....
Een SpeedsterAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingen geen Acaia lunar?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Pti » ma 15 jul 2019, 13:55

Het draadje is een stuk overzichtelijker als je niet het eerste bericht citeert ;) scheelt weer scrollen.

En hoewel ik de link tussen de Acaia en de Speedster niet goed begrijp denk ik dat je op de prijsverhouding doelt? Ik had de brewista al toen de Speedster bij ons introk en eerlijk gezegd werkte dat prima en vertrouwd voor mij. Ik ben dan ook nog even aan het pielen in de hoop dat ik de brewista nog tot leven kan wekken. Die deed gewoon goed wat hij moest doen en de meerwaarde van de Acaia (toen en nu nogsteeds best prijzig) heb ik nooit echt gezien omdat ik geen gebruik maak van bijv. die bluetooth functie.

Volgens mij geld het met alles dat duurder niet persé beter is, zeker niet als je kijkt naar de individuele "use case".
Als er geen goed alternatief is wordt het echter wel gewoon een Acaia want ze werken goed en gaan in elk geval lang mee. Maar ik ben dit draadje gestart omdat er nieuwkomers zijn waar ik geen weet van heb. Hopende dat iemand die de trends volgt (zoals Bobbee bijv.) Mij hopelijk wat wegwijs kan maken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor gilleko B. » ma 15 jul 2019, 14:08

Inderdaad prijsverhouding (maar ik ben een beetje in een jolige stemming dus neem eea met een korrel zout), maar die Acaia werkt wel goed en is waterdicht. Maar dat wist je zelf ook al. Ik ben nog niet iets beters tegengekomen en helaas zeker niet iets goedkopers. Heb echt op het Net lang zitten zoeken, maar er bleef niets anders over dan die Acaia (en de daarbij zeer hoge prijs).

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Pti » ma 15 jul 2019, 14:12

De prijs van de Pearl valt me alles mee maar die lijkt me wat groot voor op de lekbak. De Lunar maakt het vreemd, minder plastic meer euro's :mrgreen:

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor gilleko B. » ma 15 jul 2019, 15:25

En dan kan je nog een aparte betere bodem bij kopen, of een soort geplastificeerd plankje waarop je twee kopjes op kwijt kan of je portafilter over de gehele lengte. Voor allemaal relatief erg veel geld. Maar al die instellingen, zeker voor je brewratio, zijn wel erg mooi en makkelijk. Die pearl is voor mijn Rocket te groot. Mooi dat je een Speedster hebt!!! Misschien dat de Pearl daar wel op past.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Powerreserve » ma 15 jul 2019, 16:53

Vorige week een nieuwe, gesealde zwarte Pearl op de kop getikt voor €100,- op marktplaats: top apparaat: zeer nauwkeurig & past prima op de lekbak


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Pti » ma 15 jul 2019, 17:49

Poah! Da's n koopje!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » ma 15 jul 2019, 21:10

Ik heb zelf de Felicita weegschaal. Type Arc en die heeft hele grote gelijkenis met de Acaia Lunar (kopie) Afbeelding maar kost een fractie van de acaia lunar; 160 euro wat nog steeds (heel) veel geld is voor een weegschaal.
Ik heb er toen ik hem net had een filmpje van gemaakt en gebruik hem nu nog steeds. Hij is een stuk breder en er passen daarom 2 kopjes op wat wij nooit nodig hebben. Super handig dus dat hij groter is! Afbeelding

https://youtu.be/g6vt09Vx2Jk

De functies gebruik ik ook niet en staan allemaal uit. Het werkt wel goed dus misschien het overwegen waard.

Jullie grote vrienden verkopen hem ook:

https://www.specialtycoffee.nl/products/felicita-arc-1

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bvds » di 16 jul 2019, 09:14

Deze is ook tof. Overigens duurder dan Acaia. Bobbee heeft hem gehad en nu is Swimmer de happy owner...

https://www.hiroia.com/jimmy

Zelf gebruik ik de Black Mirror van Timemore. Ca. 100 euro incl BTW. Vergelijkbaar in prijs met Brewista. Wel stuk mooier. Kleiner dan Acaia, maar iets hoger dan Brewista. Reageert iets minder snel dan Acaia.

https://www.vanpommeren.nl/timemore-bla ... ption=true

Overigens is er met Brewista v2 ook niks mis!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten

cron