1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor cremalover » vr 16 aug 2019, 12:19

Thanks voor de tips. Ik denk dat ik me ookerg door verkoop praatjes laat sturen.

ik heb eigenlijk hele slechte ervaringen met marktplaats, vandaar dat ik daar ook wat huiverig mee ben. 1x opgelicht voor 300 euro. Dat vergeet je niet meer.
Dus tenzij het echt een mooie prijs is koop ik t liefste nieuw, al zou t me niet verbazen als ik over n half jaar een leuke deal inde forum zie staan dat ik die ook koop dan.
en wieweet houdt ik mn eerste machine wel 10 jaar en wissel er dan een tweede machine ;)

Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de

rocket type V (een van de 2 modellen)
profitect pro 500
Bezerra strega

Bezerra magica zou ik om bovengenoemde reden dan afstrepen. gezien deze qua prijs overeenkomen.

De rocket type v heeft 1200 Steam Boiler Power en de profitec 1400, ga je dat ergens aan merken?

dus ik zou voor mezelf moeten afwegen rocket type v VS profitec 500 ..

of de strega mits die goedkoper te vinden is

en inderdaad het is gewoon lastig ''advies'' op internet te vinden, als ik terugkijk .. zelfs de casabartista winkel komt met verkoop praatjes (ja PID op HX superfijn) en gister duikelman over de zogenaamde VEEL betere onderdelen.
beste advies vind ik idd hier ;)

en thx ronan, daar ga ik dus absoluut niks kopen!
Stel je koopt de Strega voor 1100.
Als je die na een jaar of twee verkoopt lukt dat altijd wel voor 8 of 9.
Verlies je ongeveer 250 euro.
Een nieuwe e61 is minder gewild.
Als je die koopt voor zeg 1200 en na drie jaar wil verkopen denk ik dat het je meer kost dan 250.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » vr 16 aug 2019, 12:27

Thanks voor de tips. Ik denk dat ik me ookerg door verkoop praatjes laat sturen.

ik heb eigenlijk hele slechte ervaringen met marktplaats, vandaar dat ik daar ook wat huiverig mee ben. 1x opgelicht voor 300 euro. Dat vergeet je niet meer.
Dus tenzij het echt een mooie prijs is koop ik t liefste nieuw, al zou t me niet verbazen als ik over n half jaar een leuke deal inde forum zie staan dat ik die ook koop dan.
en wieweet houdt ik mn eerste machine wel 10 jaar en wissel er dan een tweede machine ;)

Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de

rocket type V (een van de 2 modellen)
profitect pro 500
Bezerra strega

Bezerra magica zou ik om bovengenoemde reden dan afstrepen. gezien deze qua prijs overeenkomen.

De rocket type v heeft 1200 Steam Boiler Power en de profitec 1400, ga je dat ergens aan merken?

dus ik zou voor mezelf moeten afwegen rocket type v VS profitec 500 ..

of de strega mits die goedkoper te vinden is

en inderdaad het is gewoon lastig ''advies'' op internet te vinden, als ik terugkijk .. zelfs de casabartista winkel komt met verkoop praatjes (ja PID op HX superfijn) en gister duikelman over de zogenaamde VEEL betere onderdelen.
beste advies vind ik idd hier ;)

en thx ronan, daar ga ik dus absoluut niks kopen!
Stel je koopt de Strega voor 1100.
Als je die na een jaar of twee verkoopt lukt dat altijd wel voor 8 of 9.
Verlies je ongeveer 250 euro.
Een nieuwe e61 is minder gewild.
Als je die koopt voor zeg 1200 en na drie jaar wil verkopen denk ik dat het je meer kost dan 250.

Hoezo is dat dan?

Heb net wel de strega in actie gezien, wauw. De profi 500 is 1420, de rocket type v 1350
En de strega 1500
Zo blijf ik ophogen.
Al heb ik, liefste wel een nieuwe nu. En miss 2e hands als ik er meer kijk ervarinf mee heb
Laatst gewijzigd door Youssef op vr 16 aug 2019, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor cremalover » vr 16 aug 2019, 12:32

Thanks voor de tips. Ik denk dat ik me ookerg door verkoop praatjes laat sturen.

ik heb eigenlijk hele slechte ervaringen met marktplaats, vandaar dat ik daar ook wat huiverig mee ben. 1x opgelicht voor 300 euro. Dat vergeet je niet meer.
Dus tenzij het echt een mooie prijs is koop ik t liefste nieuw, al zou t me niet verbazen als ik over n half jaar een leuke deal inde forum zie staan dat ik die ook koop dan.
en wieweet houdt ik mn eerste machine wel 10 jaar en wissel er dan een tweede machine ;)

Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de

rocket type V (een van de 2 modellen)
profitect pro 500
Bezerra strega

Bezerra magica zou ik om bovengenoemde reden dan afstrepen. gezien deze qua prijs overeenkomen.

De rocket type v heeft 1200 Steam Boiler Power en de profitec 1400, ga je dat ergens aan merken?

dus ik zou voor mezelf moeten afwegen rocket type v VS profitec 500 ..

of de strega mits die goedkoper te vinden is

en inderdaad het is gewoon lastig ''advies'' op internet te vinden, als ik terugkijk .. zelfs de casabartista winkel komt met verkoop praatjes (ja PID op HX superfijn) en gister duikelman over de zogenaamde VEEL betere onderdelen.
beste advies vind ik idd hier ;)

en thx ronan, daar ga ik dus absoluut niks kopen!
Stel je koopt de Strega voor 1100.
Als je die na een jaar of twee verkoopt lukt dat altijd wel voor 8 of 9.
Verlies je ongeveer 250 euro.
Een nieuwe e61 is minder gewild.
Als je die koopt voor zeg 1200 en na drie jaar wil verkopen denk ik dat het je meer kost dan 250.

Hoezo is dat dan?
Hx in combinatie met e61.
Temperatuurstabiliteit staat niet erg hoog.
Vereist veel geflush.Na enige tijd heb je het wel door maar om exact de sweetspot te raken?
Verder kwam mij en anderen dat gepiep van dat hendeltje de keel uit.
Chemisch flushen haalt het vet van de bewegende delen weg .Ik kon daar altijd slecht tegen en trok dan om de zoveel tijd het groepie los om alles weer te smeren.
Piepend werkt het ook hoor.Alleen ik kon er niet tegen.
Verder is het de Volkswagen Golf op espressoapparaat gebied.

Het e61 shot maak je trouwens ook met een Strega.
Hendel omlaag en draaien maar.Krijg je een mooi 8 of 9 bar shot.
Maar de Strega kan veel meer.
Die hendel kun jij manipuleren zoals jij wil.Meer druk?Gewoon duwen.Minder druk?Beetje tegenhouden.
Zelfs met de preinfusiedruk kun je spelen.Als je een drukmeter op een porta zet zie je ook nog wat je doet.
Ding is 100x veelzijdiger dan een Volkswagen Golf...euh...HX/e61.
Laatst gewijzigd door cremalover op vr 16 aug 2019, 12:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » vr 16 aug 2019, 12:35

Ja dat lees ik idd terug, en dat lijkt em wel een leuke uitdaging :)

Wat bedoel je mrt de volkswagen golf, ja heb echt niks met autos ! ;)

Ga de strega ook nog even overwegen
Als dat met prijsverscjil zo zit.. dan is miss n nieuwe van 1500 kopen (sorry liever 1500 jieuw dan 1100 3 jaar oud

?
Laatst gewijzigd door Youssef op vr 16 aug 2019, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor bobbee » vr 16 aug 2019, 12:37


Stel je koopt de Strega voor 1100.
Als je die na een jaar of twee verkoopt lukt dat altijd wel voor 8 of 9.
Verlies je ongeveer 250 euro.
Een nieuwe e61 is minder gewild.
Als je die koopt voor zeg 1200 en na drie jaar wil verkopen denk ik dat het je meer kost dan 250.
Zoiets schreef ik ook al eerder! Cremalover, we zijn het eens!!!! Afbeelding


En vergeet die strega niet. Hoop geld 2e hands maar.... scheelt 400 Euro met de profitec en je afschrijving is een stuk minder en echt een hele gave machine. Moet je wel even mee leren werken maar dat is met allemaal.
Of heb geduld en wacht op een mooie aanbieding op marktplaats. Calculeer daar een onderhoudsbeurt bij in bij kafko of redspresso bijvoorbeeld en je bent spekkoper.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » vr 16 aug 2019, 12:40

https://www.koffiewarenhuis.nl/producte ... strega-top

Strega en strega rop, enige verschil toch de aansluitinf?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor cremalover » vr 16 aug 2019, 12:48

https://www.koffiewarenhuis.nl/producte ... strega-top

Strega en strega rop, enige verschil toch de aansluitinf?
Daar heb ik destijds de mijne ook gekocht.
Ligt eraan of je vast water wilt.
Ik heb hem destijds zelf op vast water gezet.Uurtje werk en het was klaar.Pompje afkoppelen en leiding aansluiten.Schakelaar/sensor reservoir kortsluiten en klaar.

De originele is de standaard.Dus zonder vastwatermogelijkheid.
Ik zou een Strega nooit meer aan vast water hangen.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » vr 16 aug 2019, 12:55

Thx vast water hoef ikniet.
Ik zie dat het geen e61 groep is. Hoe is die machine dan in onderhoud?

Hoe meer ik erover lees...
In de buurt hier staat hij aan ga daar straks eens heen
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor fransg » vr 16 aug 2019, 13:08

Verder kwam mij en anderen dat gepiep van dat hendeltje de keel uit.
Chemisch flushen haalt het vet van de bewegende delen weg .Ik kon daar altijd slecht tegen en trok dan om de zoveel tijd het groepie los om alles weer te smeren.
Piepend werkt het ook hoor.Alleen ik kon er niet tegen.
Bij mijn vriendin maak ik, als ik daar af en toe langs ga, de Rocket Giotto E61 machine schoon. Zelf komen zij en haar dochter er niet toe. Dan is het douchescherm zwart verstopt met teerachtige troep en dergelijke.

Chemische reiniging werkt prima, maar ik zorg er altijd voor dat er geen gepiep van komt, door na afloop eerst twee espresso's te maken, maar zo dat ik ermee stop zodra de eerste druppels verschijnen. Dan gaat die dikke vette drab meteen in de flush terug door de groep en blijft het mekaniekje gesmeerd met lichaamseigen vet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor cremalover » vr 16 aug 2019, 13:10

Thx vast water hoef ikniet.
Ik zie dat het geen e61 groep is. Hoe is die machine dan in onderhoud?

Hoe meer ik erover lees...
In de buurt hier staat hij aan ga daar straks eens heen
Makkelijk.Geen backflushen nodig.
Eens om de zoveel tijd screen schoonmaken en zuiger reinigen.
Af en toe wat vet aan seals.That's it.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron