gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
rickroast
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 dec 2018, 14:42

Re: gespot

Berichtdoor rickroast » do 22 aug 2019, 11:47

De expert is niet goed wijs! Een ongerestaureerde incomplete 2 groeper voor 4k en dan komen de veilingkosten en zeker nog bij.
9% veilingkosten, stel je zou hem met een bieding van 800 euro hebben, zou je zo'n 875 euro kwijt zijn (zonder transport naar Italië uiteraard :lol: ) Dan is het, los van die expert, best een mooi ding toch?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » do 22 aug 2019, 12:01

De expert is niet goed wijs! Een ongerestaureerde incomplete 2 groeper voor 4k en dan komen de veilingkosten en zeker nog bij.
Waard is zo'n ding het zeker niet.
Maar dat is met alles.
Bijv oude auto's of motoren.Er wordt veel geld betaald voor de grootste rotzooi.
Omdat het op dat moment hot is.
Degenen die in het bezit van zo'n wrak zijn wrijven zich in de handjes.
Je leest op Catiwiki ook wel eens expertbeoordelingen over een uurwerk dat het uit de art deco periode zou stammen, terwijl als je inzoomt op het uurwerk je het predikaat "made in west-germany" geponst ziet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: gespot

Berichtdoor cremalover » do 22 aug 2019, 12:18

De expert is niet goed wijs! Een ongerestaureerde incomplete 2 groeper voor 4k en dan komen de veilingkosten en zeker nog bij.
Waard is zo'n ding het zeker niet.
Maar dat is met alles.
Bijv oude auto's of motoren.Er wordt veel geld betaald voor de grootste rotzooi.
Omdat het op dat moment hot is.
Degenen die in het bezit van zo'n wrak zijn wrijven zich in de handjes.
Je leest op Catiwiki ook wel eens expertbeoordelingen over een uurwerk dat het uit de art deco periode zou stammen, terwijl als je inzoomt op het uurwerk je het predikaat "made in west-germany" geponst ziet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ok.Deutsche Wertarbeit dus.Altijd zijn geld waard. :mrgreen:

Maar "waarde " is toch wat de gek er voor geeft?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » do 22 aug 2019, 12:29

Dat klopt maar om nu iets te kwalificeren dat het uit de jaren 20/30 stamt en dan westgermany op de foto te zien, dat is toch wel knullig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: gespot

Berichtdoor cremalover » do 22 aug 2019, 12:40

Dat klopt maar om nu iets te kwalificeren dat het uit de jaren 20/30 stamt en dan westgermany op de foto te zien, dat is toch wel knullig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Dat is zo.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: gespot

Berichtdoor Barista74 » zo 25 aug 2019, 18:58

Fracino 2 groeps lever machine
Bedankt voor de tip. Hij staat inmiddels in mijn schuur. Doel is om hem (ooit) in mijn Renault Zoe in te bouwen voor onderweg...
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor Pti » zo 25 aug 2019, 20:05

Cool!

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: gespot

Berichtdoor Marcje » zo 25 aug 2019, 21:19

Gaaf! Proficiat!
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » zo 25 aug 2019, 22:40


Fracino 2 groeps lever machine
Bedankt voor de tip. Hij staat inmiddels in mijn schuur. Doel is om hem (ooit) in mijn Renault Zoe in te bouwen voor onderweg...
Oh wat leuk! Prachtig apparaat!

Maar, inbouwen in je renault zoe? Is dit serieus of gekkigheid? Stomme vraag misschien maar wellicht ben je van plan koffie te gaan schenken als een soort foodtruck?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: gespot

Berichtdoor Barista74 » ma 26 aug 2019, 08:13


Oh wat leuk! Prachtig apparaat!

Maar, inbouwen in je renault zoe? Is dit serieus of gekkigheid? Stomme vraag misschien maar wellicht ben je van plan koffie te gaan schenken als een soort foodtruck?
Afbeelding

Nee, dat is serieus. :lol: Het lijkt me mooi om de grote accu van de machine hiervoor te gebruiken. Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Misschien kan de 12v accu worden bijgeladen vanuit deze grote accu. Eventueel op locatie bijladen aan de laadpaal. Mocht de capaciteit het niet toelaten, dan kan ik hem op gas laten draaien.

Deze machine vraagt een niet al te grote investering. En past in de kofferbak. Ik had eerst de Feama op het oog die is ook compact. Maar in ieder geval duurder.

Zoiets als deze:
Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en ... ontent=vip

Ben nu aan het kijken hoe ik hem aan kan sluiten, daarna eens kijken hoe die in de kofferbak kan en er ook weer uit kan. Ik zag bij HanR ooit een mooie constructie. Als het allemaal af is ga ik eens kijken hoe mijn 'foodtruck' kan inzetten. Is wel meerjaren plan. :D
Nu eerst de volapparaten in mijn schuur opruimen. (https://www.marktplaats.nl/u/emiel/1225749/ vanwege upgrade)
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron