Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fuel » za 28 sep 2019, 18:23

Felicita parallel binnen maar had er meer van verwacht maar kan ook komen doordat er geen echte handleiding bij zit.
Ze verwijzen naar de website maar kan geen handleiding vinden :?

Wegen doet hij goed en er zit een 100 gr. kalibratie stuk bij.
De App werkt ook niet naar behoren maar mogelijk komt daar met een update verandering.
Misschien toch maar weer een Acacia.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » za 28 sep 2019, 18:26

Felicita parallel binnen maar had er meer van verwacht maar kan ook komen doordat er geen echte handleiding bij zit.
Ze verwijzen naar de website maar kan geen handleiding vinden :?

Wegen doet hij goed en er zit een 100 gr. kalibratie stuk bij.
De App werkt ook niet naar behoren maar mogelijk komt daar met een update verandering.
Misschien toch maar weer een Acacia.
Wat heb je niet van je wat je had verwacht? De handleiding?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fuel » za 28 sep 2019, 18:56

Ja onder andere een handleiding :D

Auto start - Tare geen idee hoe je dat moet instellen maar werkt nu niet,
Touchknopjes reagereren niet goed. Twee x drukken uitzetten lukt pas na 3 a 4x.
Geluid (piepjes) uitzetten.
App - help gedeelte werkt niet. Chinees nog terug te vinden bij instelling Engels.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » za 28 sep 2019, 23:03

Ik heb het kleine model. Je kunt door de instellingen door de powerknop ingedrukt te houden. Eigenijk net als de acaia.

Ik heb geen problemen met mijn weegschaal, er zat wel een handleiding bij gelukkig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » zo 29 sep 2019, 00:56

Ik heb na veel overwegen de Brewista V2 gekocht. Achteraf gezien weet ik niet waar ik over twijfelde. Jeetje wat is dat snel vergeleken met een AliExpress weegschaal.

Even mieren wippen: Enige nadeel eraan vind ik dat ik moet schakelen tussen de modussen. Zo gebruik ik graag modus 5 onder de zetgroep. Dan begint hij te tellen en te wegen zodra de eerste druppel je kopje raakt.
Maar die modus is niet geschikt om maalsel/bonen te wegen. Daarvoor moet je naar optie 1.
En per klik voor een optie zit er een seconde tussen. En je kan maar één richting op. Dat kost een beetje tijd en had iets gemakkelijker gekund.
Maar als dat alles is

Weet iemand een betrouwbare weegschaal die groot genoeg is voor een filterdrager? Beetje rond de €30,- max?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » zo 29 sep 2019, 05:27

Acaia Lunar, indien je gewoon die extra's niet gebruikt, dan heb je er ook geen last van. Laat je die in de productie weg dan wordt de weegschaal niet ineene veel goedkoper want de kosten zitten 'm niet in die poespas maar in de gehele fysieke opzet/opbouw.
M'n punt is niet zozeer dat ik er last van heb, maar dat ik betaal voor allerlei functies die ik niet gebruik.
Bij dat soort apparaten betaal je volgens mij ook niet de "productie+materiaal kosten x de gewenste marge", maar kijkt de fabrikant meer naar wat de consument bereid is te betalen voor het apparaat + het marketing verhaal. En dan vind ik bijna 300 euro om wat koffie te wegen wel erg veel.
Je wil graag een product, ontwikkeld voor professionals, kopen met 'korting vanwege thuisgebruik' ;-)

Voor die markt is er van alles te koop dat veel minder kost, waar dan ook wel weer kleine nadelen aan zitten maar die neemt men dan graag op de koop toe.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » zo 29 sep 2019, 07:00

Ik heb na veel overwegen de Brewista V2 gekocht. Achteraf gezien weet ik niet waar ik over twijfelde. Jeetje wat is dat snel vergeleken met een AliExpress weegschaal.

Even mieren wippen: Enige nadeel eraan vind ik dat ik moet schakelen tussen de modussen. Zo gebruik ik graag modus 5 onder de zetgroep. Dan begint hij te tellen en te wegen zodra de eerste druppel je kopje raakt.
Maar die modus is niet geschikt om maalsel/bonen te wegen. Daarvoor moet je naar optie 1.
En per klik voor een optie zit er een seconde tussen. En je kan maar één richting op. Dat kost een beetje tijd en had iets gemakkelijker gekund.
Maar als dat alles is Afbeelding

Weet iemand een betrouwbare weegschaal die groot genoeg is voor een filterdrager? Beetje rond de €30,- max?
Fijn dat je er tevreden mee bent.

Deze zou kunnen.

€ 12,41 16%OFF | 3 kg/0.1g 5 kg/0.1g Druppelen Koffie Schaal Met Timer Draagbare Elektronische Digitale Keukenweegschaal hoge Precisie LCD Elektronische Weegschalen

https://s.click.aliexpress.com/e/DkaLUZdI
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Marcje » zo 29 sep 2019, 09:02

Je wil graag een product, ontwikkeld voor professionals, kopen met 'korting vanwege thuisgebruik' ;-)

Voor die markt is er van alles te koop dat veel minder kost, waar dan ook wel weer kleine nadelen aan zitten maar die neemt men dan graag op de koop toe.

Die eerste zin snap ik niet helemaal. Ik ben niet op zoek naar een professioneel product met korting, maar wil gewoon een simpele waterdichte, oplaadbare, lage weegschaal, zonder allerlei menus, automatische features, of apps ;)

Ik heb destijds de Brewista gekocht en ben er tevreden mee, maar gebruik afgezien van het wegen geen enkele ander functie. Mocht hij ooit kapot gaan, dan weet ik niet of ik weer een dergelijk bedrag zou uitgeven aan een weegschaaltje.
dus...

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Pti » zo 29 sep 2019, 09:20

De functies van de Brewista zijn eigenlijk heel simpel en zitten er volgens mij vooral op "omdat het kan" zonder al te grote uitbreiding van de hardware. Functies zoals bluetooth of een hogere bouwkwaliteit zouden het geheel al snel naar prijsniveau Acacia tillen. De Brewista is echt een hele goede weegschaal in het "lage" middensegment met wat mij betreft een goede prijs kwaliteit verhouding. Wil je meer dan ga je al snel substantieel meer geld betalen.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » zo 29 sep 2019, 09:26

Dat gevoel had ik al voor de aanschaf Marc haha. Nu moet nog blijken hoe het later voelt. Het enige wat ik goedkoper niet kon vinden is deze snelheid. Dat is nodig onder de zetgroep.

En helemaal met je eens dat dat er niet voor een fatsoenlijk bedrag is.
En +/- €250 voor een weegschaal die nog niet eens af is. Schandalig dat ze die onderkant voor nog zoveel los durven te verkopen. Überhaupt dat die niet erbij wordt geleverd. Dat is echt geld klopperij.
Trouwens voor €30 per maand kan je de timer ijken zodat de seconden wel precies een seconde zijn. Ze kwamen er achteraf achter dat het niet klopte


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten