Re: Wat drink je nu?
1511Ik hoor FC ook niet altijd goed en zet dat ook ‘de klok’ aan als ik dat ruik. Azijn is wel een goede omschrijving idd!
dus...
Nice cup! Nice crèma!Powerreserve schreef:
Eerste goede koffie deze week in Atlanta bij coffee bar Dancing Goats
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ik zit ook altijd rond de 24 a 27 clicks.bobbee schreef: zo 06 okt 2019, 18:12 Ik gebruik de comandante voor V60, aeropress en Delter. Altijd tussen de 21 en 28 kliks.
Maar ik gebruik wel koffiebonen die speciaal voor filter zijn gebrand. De koffie die je nu gebruikt is voor espresso. Stuk donkerder en voor lange extractie van filterkoffie minder geschikt. Vandaar ook dat je grover moet malen.
Het klopt dat deze bonen niet speciaal voor filterkoffie zijn gebrand maar volgens de website van HK zijn (i.t.t. andere bonen) geschikt voor espresso en filterkoffie. Maar ik zal eens op zoek gaan naar bonen die speciaal voor filterkoffie zijn gebrand. Suggestie voor een goede start?bobbee schreef:Ik gebruik de comandante voor V60, aeropress en Delter. Altijd tussen de 21 en 28 kliks.
Maar ik gebruik wel koffiebonen die speciaal voor filter zijn gebrand. De koffie die je nu gebruikt is voor espresso. Stuk donkerder en voor lange extractie van filterkoffie minder geschikt. Vandaar ook dat je grover moet malen.