Re: Wat drink je nu?

1531

MichielH schreef: Vind de bonen van Blommers het laatste half jaar wat minder interessant/bijzonder. Zijn er meer die dat vinden? Wat mij betreft mag Shokunin ook wel in het rijtje.
Dat kan ik zo niet beamen ...
Ik heb een abonnement op Wendelboe en heb de laatste weken ook van een paar overheerlijke koffies van Five Elephant mogen genieten maar ik ben altijd weer verbaasd hoe lekker die koffies van Blommers zijn
Afbeelding

Tegenwoordig geniet ik van hun Ethiopia Sidamo Bensa Sagara - fantastisch in de V60 maar even goed met de DC mini.
Ook hun Kenya Kirinyaga Slopes of 8 AA stond zijn mannetje naast de voortreffelijke Kenya Kamwangi AA van Five Elephant
Afbeelding
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

1538
Vandaag heb ik de Ethiopia Suke Quto van Friedhats ontvangen en gelijk geprobeerd.
Voor het eerst bonen speciaal voor filterkoffie. De kleur is lichter en de smaak frisser.

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Terug naar het Filter, Moccamaster, Hario, Brewista, Comandante
Op de kast staat Ascaso, La Pavoni, AMA Milano, Bialetti en Peugeot

1540
Alstie van afgelopen woensdag is zeker! Naturals pieken later dan washed coffees, meestal pas dag 5-6 is de smaak echt open.
Wat ook altijd helpt is hogere temperatuur, lagere dosis droge koffie en/of iets meer water. Wat je niet moet doen is te lang door laten lopen dan wordt het wrang zeker bij gebrekkige pre-infusie.

Enjoy!