De miskoop die Jura Ena 8 heet...
De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor phusebox » di 12 nov 2019, 16:43
De meeste foutmeldingen losten wel weer op na een 'power cycle' of reiniging, maar de koffie begon ook steeds minder goed te worden en de koffiepucks werden hoopjes gemalen koffie.
Diverse keren hoopte zich ook gemalen koffie op in de trechter tot deze helemaal vol zat. Ongeveer 2 weken geleden was er dan uiteindelijk de doodsteek; de machine hield er helemaal mee op.
Toen dacht ik nog: "Ach ja, pech kun je nou eenmaal altijd hebben met apparaten. Gelukkig is Jura een premium merk met goede service..."
Reparatie aanmelden ging al niet heel lekker. En nu gaat de reparatie ook nog eens een maand in totaal duren. Geeft de burger weinig moed als een toestel na 11 maanden al zo kapot is. Het zal wel weer een gevalletje domme pech heten, maar dit was voor ons in ieder geval de eerste en laatste Jura.
- Jura_Impressa
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor Jura_Impressa » di 12 nov 2019, 16:51
Ik dacht overigens een heel relaas te lezen maar het is 1 storing door waarschijnlijk een externe factor. Dan is titel wat ver gezocht.
Een reparatie procedure duurt bij een geautoriseerd jura service center overigens enkele werkdagen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor phusebox » di 12 nov 2019, 21:22
Of het allemaal te wijten is aan 1 defect weet ik niet. De machine staat nu bij Jura. Maar de molen is vervangen alleen nu mag ik nog twee weken wachten op een temperatuursensor die niet op voorraad is.Zo te lezen is er iets in de molen gekomen dat er niet in thuis hoort. Dat kan voorkomen in een natuurproduct als koffie. De molen kan daardoor beschadigen.
Ik dacht overigens een heel relaas te lezen maar het is 1 storing door waarschijnlijk een externe factor. Dan is titel wat ver gezocht.
Een reparatie procedure duurt bij een geautoriseerd jura service center overigens enkele werkdagen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beetje amateuristisch als je het mij vraagt.
- Jura_Impressa
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor Jura_Impressa » di 12 nov 2019, 21:29
Had met een ander merk of type machine ook kunnen gebeuren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- cremalover
- Berichten: 6374
- Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor cremalover » vr 15 nov 2019, 07:51
Als je de onderwerpen in Volautomaten bekijkt gaat het in bijna 100% van de gevallen over storingen.
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor phusebox » vr 15 nov 2019, 08:51
Ik betwijfel of er iets in de koffie heeft gezeten, bovendien zijn er genoeg storingen geweest voordat de molen er de brui aan gaf waardoor het nog steeds een onbetrouwbaar overpriced stuk plastic blijft.Die sensor heb ik nog wel voor ze liggen. Een dergelijk defect is lastig aan een merk of type te wijten. Als je in een spijker rijdt, is dan de band/merk/type de schuldige of...
Had met een ander merk of type machine ook kunnen gebeuren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jura_Impressa
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor Jura_Impressa » vr 15 nov 2019, 08:56
Bij de halfautomatische had de molen de klap opgevangen. Niet echt relevant. Uiteraard gaat het vaak over storingen, en check ook even hoeveel er wordt opgelost via het forum.Maar niet met een halfautomaat.
Als je de onderwerpen in Volautomaten bekijkt gaat het in bijna 100% van de gevallen over storingen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jura_Impressa
- Berichten: 627
- Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor Jura_Impressa » vr 15 nov 2019, 08:57
Waarom betwijfel je dat? De molen loopt niet vanzelf in de soep...welke storingen heb je dan allemaal gehad?Ik betwijfel of er iets in de koffie heeft gezeten, bovendien zijn er genoeg storingen geweest voordat de molen er de brui aan gaf waardoor het nog steeds een onbetrouwbaar overpriced stuk plastic blijft.Die sensor heb ik nog wel voor ze liggen. Een dergelijk defect is lastig aan een merk of type te wijten. Als je in een spijker rijdt, is dan de band/merk/type de schuldige of...
Had met een ander merk of type machine ook kunnen gebeuren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- cremalover
- Berichten: 6374
- Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor cremalover » vr 15 nov 2019, 09:13
Als het probleem inderdaad een steentje of iets dergelijksis wel ja.Maar volautomaten geven teveel storingen.Kennelijk lukt het niet om iets te produceren dat het 10 jaar zonder problemen doet.Bij de halfautomatische had de molen de klap opgevangen. Niet echt relevant. Uiteraard gaat het vaak over storingen, en check ook even hoeveel er wordt opgelost via het forum.Maar niet met een halfautomaat.
Als je de onderwerpen in Volautomaten bekijkt gaat het in bijna 100% van de gevallen over storingen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ḿeestal niet eens twee jaar.
Maar de mens is lui.Men wil op een knopje drukken .Waarbij het tijdsverschil met een halfautomaat volgens mij niet eens bestaat.
Ik maak twee goeie cappucinos in 1 minuut tijd.
Als ik filmpjes op youtube bekijk lukt dat vaak met een volautomaat niet.
Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...
Berichtdoor phusebox » vr 15 nov 2019, 10:54
Omdat ik goede kwaliteit koffie koop en meestal ook wel zie wat ik erin schud. Maar als de kans dan zo groot is dat je met 2-3 koppen koffie per dag na 6 maanden al een kapotte molen hebt dan wordt het een duur grapje wanneer ik 1-2 keer per jaar een molen moet laten vervangen omdat het normaal is dat er steentjes tussen de koffie zitten.Waarom betwijfel je dat? De molen loopt niet vanzelf in de soep...welke storingen heb je dan allemaal gehad?Ik betwijfel of er iets in de koffie heeft gezeten, bovendien zijn er genoeg storingen geweest voordat de molen er de brui aan gaf waardoor het nog steeds een onbetrouwbaar overpriced stuk plastic blijft.Die sensor heb ik nog wel voor ze liggen. Een dergelijk defect is lastig aan een merk of type te wijten. Als je in een spijker rijdt, is dan de band/merk/type de schuldige of...
Had met een ander merk of type machine ook kunnen gebeuren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alle andere storingen waren ellende als bonen bijvullen terwijl het apparaat nog vol zat, schoonmaak tabs die niet oplosten en opeens na een week in het koffieresidu bakje lagen, (hmm heerlijk dat heb ik dus een week lang gedronken), niet meer spoelen bij uitschakelen machine, grote verschillen hoeveelheid koffie met zelfde instelling en zelfde bonen etc etc.
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- Semi-automaten
- Hefboom- / lever apparaten
- Volautomaten
- Koffiemolens & malers
- Filter, French press, Mokkapot etc.
- Branders
- Machines voor servings, pads en cups
- Accessoires
- Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- Koffie(bonen)
- Servings, Pads en Cups
- Melk
- Techniek & know-how
- Varia
- Koffie technieken
- Koffie branden
- Theepraat
- Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- Te koop aangeboden
- Te koop gevraagd
- (Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen
- Oproepjes
- Koffiepraat
- Stel je voor / jouw set-up
- (Horeca) proefpanel
- Leuk en interessant
- De Huiskamer
- Evenementen
- Nieuws van onze partners
- Partners en zustersites
- Koffiegek.nl
- Horecakoffie.nl
- Beleef.nl
- Theepraat.nl
- Theegek.nl
- The Traveling...
- Forumnieuws / Over koffiepraat.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
Onze partners
Partner worden? Klik dan hier>
Powered by: Webdesign Eindhoven
- Alle tijden zijn UTC+01:00
- Omhoog
- Verwijder alle forumcookies
Koffiepraat.nl
Deze website is een onderdeel van de Jong Media & Concepts en is dé online plek voor koffieprofessional en de thuisbarista. Hier vind je antwoord op al je vragen, lees je interessante reviews en hoor je het laatste nieuws.