Eureka Mignon geeft nogal wat troep . Andere maler gewenst

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Eureka Mignon geeft nogal wat troep . Andere maler gewenst

Berichtdoor koffiedikkertje » ma 02 dec 2019, 14:37

Hoi,

Hoewel mijn Eureka Mignon prima bevalt begint het mij meer en meer tegen te staan, dat de chute schuin afloopt en er daardoor nogal wat maalsel buiten het portafilter valt. Ik ben dus ook op zoek naar een maler die hier wat beter mee omgaat. Afgaande op de video's en de afbeeldingen op internet zit ik te denken aan de Baratza 270. Maar wat denken jullie ervan?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eureka Mignon geeft nogal wat troep . Andere maler gewenst

Berichtdoor Pti » ma 02 dec 2019, 16:12

Ik kwaliteit van maalsel zul je er weinig op vooruit gaan, in kabaal en plastic gehalte ga je er zeker op achteruit. Is een simpel opvangrandje zoals een trechter of coffee-catcha geen veel simpelere oplossing voor je probleem?

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Re: Eureka Mignon geeft nogal wat troep . Andere maler gewenst

Berichtdoor koffiedikkertje » ma 02 dec 2019, 18:40

Tsja...vind ik eerlijk gezegd nogal een dure noodoplossing. Terwijl ik eerder tendeer naar een andere maler. De Eureka wil ik dan gebruiken voor de slow coffee. Maar ja ervaringen gewenst.had je overigens ervaring met de Baratza 270? Herrie is voor mij niet zo van belang.

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Eureka Mignon geeft nogal wat troep . Andere maler gewenst

Berichtdoor Nomad » ma 02 dec 2019, 22:17

Ik heb nu de Mignon Speciality, hiervoor had ik de Sette 270w. Ik heb qua maalsel, instelbaarheid en gebruiksgemak liever de Sette. Heel mooi luchtig maalsel, waardoor je perfect tampt en weinig kans op channeling e.d. hebt. Altijd preciese dosis, dus heel consistent. Fijne maler. Met als _nadeel!_ dat hij echt lawaaiig is. De Mignon die ik nu heb is langzamer met malen, relatief meer klontjes, minder precies in dosering (ik single dose, maar door retentie is er alsnog wat variatie). Grote _voordeel_ van de mignon is dat hij echt heel veel stiller is. En dat is met een open keuken naar een 45m2 woonkamer wel echt fijn...want dan stoor ik de rest niet keihard en kan bezoek zo waar door praten :p
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten