Wat drink je nu?

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » ma 06 jan 2020, 14:29

Barely drinkable coffee at work. :geek:

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » di 07 jan 2020, 13:14

Afgelopen donderdag waren we in Utrecht en hebben we koffie gedronken bij the Village. Ik heb me laten verleiden om een zakje bonen mee te nemen. Niet verkeerd.
9C202FA1-BCC7-4108-92A4-B57648BE6FD1.jpeg
(Maar stiekem kijk ik al naar de verse zakken die binnen zijn gekomen van het Hoofdkwartier...)
Mijn aandacht gaat vooral uit naar een vergane jeugd getriggered door het schaaltje voorzien van bloemen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 07 jan 2020, 14:45

Uitgaand van Hoofdkwartier aanbod;

Welke boon adviseren jullie voor de
1. Cappuchino (Rancilio Silvia)
2. Filter (Clever Dripper)

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » di 07 jan 2020, 20:49

Pti heeft daar vast een passend antwoord op
- De Afrikaanse melange vond ik te zuur, ook voor cappuccino.
- De Yellow bourbon is mijn favoriet tot nu toe. Ook in de cappuccino.
- De vintage melange heeft als basis de Yellow bourbon dacht ik. Maar is net wat pittiger (meer bitter). Dat zou juist in een cappuccino heel mooi moeten zijn. Maar mijn persoonlijke smaak houdt van zachter. Dus heb ik liever de Yellow bourbon.

Filter geen ervaring, maar volgens mij branden ze Omni.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » di 07 jan 2020, 21:14

Even op de website de smaak omschrijving lezen. Choco smaak doet het goed in melk, staat erbij en dan lekker uitpoberen.
En anders heb je nu geholpen door dit aan te kaarten, dan is er behoefte aan en is het een goede tip voor hoofdkwartier om aan te geven of een koffie goed doet in de melk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor we tigers » di 07 jan 2020, 21:53

Hangt een beetje af van waar je naar op zoek bent. Voor filter kies ik de 3Afrika. Clean en fris fruitig en een beetje gek funky. In de cappuccino blijft de Colombia mooi overeind.
Al moet ik wel bekennen zelf meestal de Brazilië yellow bourbon te bestellen. Die is favo bij mijn vrouw en het is een soort van lekkere warme lievelingstrui koffie.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » di 07 jan 2020, 22:07

Even op de website de smaak omschrijving lezen. Choco smaak doet het goed in melk, staat erbij en dan lekker uitpoberen.
En anders heb je nu geholpen door dit aan te kaarten, dan is er behoefte aan en is het een goede tip voor hoofdkwartier om aan te geven of een koffie goed doet in de melk. Afbeelding
Bij elke koffie vind je onder het kopje extra informatie of deze is geschikt voor slow-coffee en/of melkdranken!

De Drie Afrika's is in de tussentijd weer een andere samenstelling de gewassen Congo is eruit en (weer) vervangen voor een Ethiopië natural. De bonen die we wat donkerder branden zijn minder geschikt voor filter, 3AF en YB zijn de favorieten voor slow. In de colombia en vintage zitten de beste bitterzoete tonen voor de cappuccino als je het mij vraagt.
Hangt een beetje af van waar je naar op zoek bent. Voor filter kies ik de 3Afrika. Clean en fris fruitig en een beetje gek funky. In de cappuccino blijft de Colombia mooi overeind.
Al moet ik wel bekennen zelf meestal de Brazilië yellow bourbon te bestellen. Die is favo bij mijn vrouw en het is een soort van lekkere warme lievelingstrui koffie.
Vooral die laatste zin is ook hier thuis de spijker op zijn kop.

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 07 jan 2020, 22:19

De Yellow Bourbon heb ik er eerder besteld.
Een beetje allrounder die in alle posities wel goed scoort en nooit tegenvalt.
Mist wel een beetje pit voor de cappuccino vond ik, maar de huisbaas was tevreden en wie ben ik dan nog om te klagen.

De Afrikaan durf ik niet aan, want eerder was de koffie van de maand (geloof Etiopie) ook geen succes. Dat hele bloemige\fruitige doet het niet bij mij helaas.

Stiekem hoop ik op een gouden tip voor de filter. Eentje met geweldige aroma, nootachtige smaken met een beetje chocolade doen meestal wonderen bij mij.

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 07 jan 2020, 22:35

Colombia en Brasil zijn onderweg :)

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » do 09 jan 2020, 21:26

Yellow Bourbon (van HK) is weer uitstekend. Ik zei al dat hij iets pit mist in de Cappucino maar bij espresso met een vleugje foam (espresso macciato) is hij fenomenaal. Ik ben mijn liefde voor espresso weer aan het hervinden :P


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron