ponte vecchio export

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor bobbee » di 07 jan 2020, 23:40

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor bvds » wo 08 jan 2020, 07:35

Ik was eigenlijk van plan om bij ponte vecchio direct te bestellen. Maar ik kan op de website alleen de machines vinden, niet de accessoires en onderhoud producten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De machine kan je zeker direct dasr bestellen, maar ik zou het doen via La Gondola. De communicatie verloopt dan soepeler. La Gondola is een betrouwbare leverancier. Heb er al 3x een machine gekocht (waaronder mijn laatste vintage orange Export) en was elke keer aangenaam verrast door de goede service en communicatie. Een naked portafilter kan je er bij bestellen en wellicht nog wat korting bedingen (tip😉).

Voor reserveonderdelen kun je het beste de tip van Bobbee gebruiken.

O ja, check voor de zekerheid dat je het 2019 model krijgt en geen winkel dochter oud model. Het 2019 model heeft relevante verbeteringen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor mmjb » wo 08 jan 2020, 08:23

Dank voor de tip. Had al eens daar gekeken maar ze hebben de witte niet. Zal eens een mail sturen lof ze die ook kunnen leveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor bobbee » wo 08 jan 2020, 09:32

Ik overweeg mijn export incl accessoires te verkopen maar ben er nog niet helemaal over uit. Hij is ook niet wit dus dan waarschijnlijk ook niet wat je wilt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor mmjb » wo 08 jan 2020, 10:00

Op zich is de interesse er natuurlijk wel. Maar ik moet eerst mijn huidige machine nog verkopen. Is een ruim jaar oude rancilio Silvia met de nodige aanpassingen en accessoires. Ga deze vanavond in het forum te koop zetten.

Heb je iets meer details over jouw export?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor bobbee » wo 08 jan 2020, 11:28

Kom ik op terug. Hier een foto.
be_oh_bee-20200108-0001.jpg
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Bid
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 dec 2019, 21:08

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor Bid » wo 08 jan 2020, 13:13

Kom ik op terug. Hier een foto.
be_oh_bee-20200108-0001.jpg
Is die leveller voor 45mm?
Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor swimmer » wo 08 jan 2020, 13:29

@bobbee houdt dat in dat je de Pavoni oftewel Diva de voorkeur geeft? Mag ik vragen waarom?
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor bobbee » wo 08 jan 2020, 14:01

Kom ik op terug. Hier een foto.
be_oh_bee-20200108-0001.jpg
Is die leveller voor 45mm?
Nee is voor pavoni 51mm en geen leveler. Tamper met instelbare diepte.
@bobbee houdt dat in dat je de Pavoni oftewel Diva de voorkeur geeft? Mag ik vragen waarom?
Ik ben een filterkoffie drinker. Dat vind ik het allerlekkerste wat er is. Maar, ik vind het hele proces voor een espresso of cappuccino erg leuk dus wil dat wel behouden. Met de pavoni kan ik alle kanten op omdat het een manual lever is, heeft lang geduurd voordat ik tevreden was met de pavoni maar nu vind ik dat het leukst. Ponte vecchio is ook erg leuk vooral met wat donkerdere roasts en de stoomkracht is ook heel fijn.
Ik kan ze ook allebei houden maar als er iemand is die interesse heeft mag ook weg.
Moet nog even bedenken wat het waard is incl alle accesoires.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: ponte vecchio export

Berichtdoor swimmer » wo 08 jan 2020, 15:42

@bobbee Dank je wel voor de toelichting :)
Als het mijn DC mini ooit een keer begeeft zal de keuze wel tussen deze twee juweeltjes zijn vandaar mijn belangstelling ...
Toch weer een keer bij Bas langs gaan om een beetje meer met de Ponte Vecchio te spelen 8-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten

cron