2020 Lelit Bianca update

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor Pti » zo 12 jan 2020, 23:05

Afgelopen vrijdag kregen wij een nieuwsbericht vanuit het Italiaanse Bréscia waar de fabriek van Lelit staat met de volgende strekking.

Alle Bianca's die vanaf 2020 geproduceerd worden zullen zijn voorzien van een software update in de Lelit Control Center (LCC). Deze software update is een antwoord op de feedback vanuit de gebruikers waar Lelit graag gehoor aan geeft. Het zijn naar mijn idee kleine, maar zeker bruikbare zaken echter geen zaken met grote invloed op de werking van de machine in zijn oude configuratie.

De PDF kan ik niet uploaden naar het forum maar de volgende aanpassingen/ uitbreidingen aan de software zijn aangebracht:
-Disabling steam boiler by pressing - for 3 seconds. Schakelt de stoomboiler aan en uit zonder door het menu te scrollen.
-(Dis)engaging eco-mode by pressing + & -. Schakelt de spaarstand zonder door het menu te scrollen.
-Reserve modus set to 60 seconds. Je krijgt een waarschuwing ruim voordat het water echt op is zodat je altijd je shot af kunt maken.
-Dispensing time 20seconds. De extractietijd blijft na het maken van een espresso nu nog 20 seconden op het display staan.
-Steam temperature. De maximale stoomboiler temperatuur is verhoogd van 130 naar 135C.
-Real temperature. Druk op de + voor de meetwaarde t.o.v. ingestelde waarde van zowel de koffie- als de stoomboiler.

Deze "zachte" updates zijn uit te voeren op eerder geproduceerde Bianca's door de gehele LCC te vervangen. Lelit geeft hierbij een prijsopgave van €99,- en beperkte beschikbaarheid.

Er komt ook nog een hardware "upgrade" en dat is iets waar wij vanaf dag 1 wel al veel vragen over horen:
From the end of February we will have a kit with BLACK WOOD details for Bianca. This means that the client, buying the kit containing all the wood parts, will be able to have the Bianca in black and not “brown wood” version.

Bianca will always be produced with brown wood parts. The black details will be available JUST as KIT. Pls see below some pictures of our show room sample unit.
De set (PLA2201) omvat 4 voeten, 2 draaiknoppen, 1 groephendel en 2 filterdragers zonder filterbakje met een prijsopgave van €270,-
Bianca_Black (1).jpeg
Bianca_Black (2).jpeg
Bianca_Black (9).jpeg

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor bobbee » zo 12 jan 2020, 23:27

Leuk dat ze doorzetten met upgrades! Meestal blijven producenten maar doorzetten met wat ze nu op de markt hebben of het wordt een nieuw model.

Mensen zijn wel vreemd trouwens: heeft een machine alle bediening zwart, dan moet het allemaal hout worden en nu is het hout en is er vraag naar een zwart setje..
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor Pti » ma 13 jan 2020, 06:06

Vanaf de eerste dag zijn er al twee kampen... Persoonlijk had ik het gaaf gevonden als ze zwart bakeliet hadden laten maken. Het zwarte houten setje is sowieso een stap omhoog van plastic, maar op dit prijspunt mag het best iets specialer.
Maar goed voor de bruine hout haters is er nu in elk geval een goed passend alternatief.

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: 2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor kilo » ma 13 jan 2020, 12:10

Mooi dat Lelit goed luistert naar de klanten en er ook wat mee doet. Het was ook mooi geweest als we de LCC konden updaten in plaats van vervangen door een nieuwe. Meer van deze tijd...
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor Pti » ma 13 jan 2020, 13:04

Ja een simpele flash-functie via een USB poort! Op de stand van Lelit op WOC2018 heb ik het daar nog over gehad. Hoewel die afweging er is geweest zou het de LCC duurder, groter en gevoeliger maken. Ze hebben er daardoor uiteindelijk vanaf gezien.
Je mist nu eigenlijk niet veel, maar het zijn wel handigheidjes. De iets langere shot tijd en eco modus snel inschakelen zijn wel dingen waar ik het nut van in zie.

135C op de stoomboiler da's trouwens best indrukwekkend! Dat is zo'n 2,5Bar!! :O

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: 2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor kilo » ma 13 jan 2020, 16:57

Ik was vooral gecharmeerd van de mogelijkheid om met één druktoets de service boiler uit te schakelen. Ik wissel frequent tussen espresso en cappuccino. Dat moet nu via scrollen door het menu. In totaal 5 klikjes. Ook geen ramp natuurlijk. Alleen ben ik bezorgd dat het kwetsbaar aanvoelende druktoets systeem van de LCC dit niet al te lang volhoudt. Nu weet ik in ieder geval dat er t.z.t. Een alternatief is.
Overigens zeer tevreden met Bianca!
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 2020 Lelit Bianca update

Berichtdoor Pti » do 12 mar 2020, 15:59

Vandaag de eerste PID vervangen voor het 2020 model, kinderlijk eenvoudig.


https://youtu.be/e3HMpGbFzgA


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron