Koffie abonnement

Gebruikersavatar
Daniël
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 okt 2019, 10:05

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Daniël » zo 19 jan 2020, 08:45

Hier als bedankje van iemand. Een mini abbo gehad van roast, elke maand 3 verschillende bonen van verschillende branders.
Ik vond het erg leuk en verrassend.
Klein nadeel mijn bezzera maler telkens goed instellen was veel gedoe. Dus voor nu hebben we een standaard boon voor de maler. De rest gaat met een handmatige maler.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Youssef » zo 19 jan 2020, 10:47

Die van LA cabra vind ik ook wel interessant klinkne, koffies die ze aanbieden spreken me ook aan
iemand ervaring daarmee?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Keyser » zo 19 jan 2020, 11:53

Wat is het voordeel van een abonnement als ik vragen mag? Ik ben er bekend mee dat ze bestaan, maar begrijp nooit goed waarom iemand dat zou willen.
Misschien komt dat ook door wat mijn beleving van de hobby is. Nu heb ik de vrijheid om te wisselen tussen verschillende branders en bonen waar ik op dat moment interesse of zin in heb. Het zoeken ernaar vind ik ook leuk.

Wanneer ik aan een abonnement zit heb ik het idee dat mijn marche ernstig beperkt wordt. De brander kiest dan ook nog eens voor mij. Ik zal dan minder snel "buiten de deur" bestellen, omdat ik toch al bonen heb en daarin een deel van mijn hobby budget in kwijt ben.

Dus vanuit oprechte interesse vraag ik mij echt af waarom iemand dit zou willen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor bobbee » zo 19 jan 2020, 14:08

Ik snap een abonnement ook niet helemaal tenzij het zoals bij Tim Wendelboe geld scheelt. Ik heb dat een tijdje gehad. La Cabra ook eventjes. La Cabra heeft zeker goede koffie maar vond ze wel vaak erg lastig om de sweetspot te vinden en ze zijn enorm duur door hun selectie. Ik geef mijzelf de schuld van de niet altijd goed bevallen koffie maar misschien lag het niet aan mij. Ik heb dat met cafenation branding ook vaak.
Tim Wendelboe is echt wel altijd goed vandaar dat ik het abo had. En als je abo hebt krijg je mooie speciale koffies! SL28, Geisha en van superieure kwaliteit.
Maar blijft toch wel prijzig, ik ben daarom dichter bij huis gaan zoeken. De branders uit Nederland die ik inmiddels echt aan kan raden (filterkoffie) zijn :
- friedhats (vanaf 40 euro geen verzendkosten)
- Manhattan (vanaf 50 euro geen verzendkosten)
- Single Estate (vanaf 35 euro geen verzendkosten)

Nog een keer extra vermelden dat ik altijd FILTERkoffie koop! Gaat dus niet om espresso branding.

De meeste branders geven ook de mogelijkheid een abonnement af te sluiten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Youssef » zo 19 jan 2020, 23:15

Ik snap een abonnement ook niet helemaal tenzij het zoals bij Tim Wendelboe geld scheelt. Ik heb dat een tijdje gehad. La Cabra ook eventjes. La Cabra heeft zeker goede koffie maar vond ze wel vaak erg lastig om de sweetspot te vinden en ze zijn enorm duur door hun selectie. Ik geef mijzelf de schuld van de niet altijd goed bevallen koffie maar misschien lag het niet aan mij. Ik heb dat met cafenation branding ook vaak.
Tim Wendelboe is echt wel altijd goed vandaar dat ik het abo had. En als je abo hebt krijg je mooie speciale koffies! SL28, Geisha en van superieure kwaliteit.
Maar blijft toch wel prijzig, ik ben daarom dichter bij huis gaan zoeken. De branders uit Nederland die ik inmiddels echt aan kan raden (filterkoffie) zijn :
- friedhats (vanaf 40 euro geen verzendkosten)
- Manhattan (vanaf 50 euro geen verzendkosten)
- Single Estate (vanaf 35 euro geen verzendkosten)

Nog een keer extra vermelden dat ik altijd FILTERkoffie koop! Gaat dus niet om espresso branding.

De meeste branders geven ook de mogelijkheid een abonnement af te sluiten.
welke van friedhats vind jij lekker?
had zelf de guatamala van friedhats.. maar vond hem niet slecht .. maar okey.. weinig bijzonder
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Tekork » di 21 jan 2020, 19:40

Wat is het voordeel van een abonnement als ik vragen mag? Ik ben er bekend mee dat ze bestaan, maar begrijp nooit goed waarom iemand dat zou willen.
Misschien komt dat ook door wat mijn beleving van de hobby is. Nu heb ik de vrijheid om te wisselen tussen verschillende branders en bonen waar ik op dat moment interesse of zin in heb. Het zoeken ernaar vind ik ook leuk.

Wanneer ik aan een abonnement zit heb ik het idee dat mijn marche ernstig beperkt wordt. De brander kiest dan ook nog eens voor mij. Ik zal dan minder snel "buiten de deur" bestellen, omdat ik toch al bonen heb en daarin een deel van mijn hobby budget in kwijt ben.

Dus vanuit oprechte interesse vraag ik mij echt af waarom iemand dit zou willen.
De verrassing en het gemak van altijd verse bonen voor als je geen goede brander in de buurt hebt? Heb abo’s bij 2 branders, in de maand: 1x250g en 2x400g. Daar omheen bestel ik los voor o.a Filter.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor bobbee » di 21 jan 2020, 19:55



welke van friedhats vind jij lekker?
had zelf de guatamala van friedhats.. maar vond hem niet slecht .. maar okey.. weinig bijzonder
Ik vind ze allemaal goed. Deze ook hoor, als je hem goed zet is hij mooi zoet en veel smaak. Het is al wel een tijdje terug dat ik hem heb gehad en mijn smaak geheugen is niet zo heel bijzonder... Afbeelding Alleen of het lekker is of niet.
Ik vind de Ethiopië natural en de Colombia voor filter erg lekker weet ik nog.

Ik heb nu voor de 2e keer bij single estate filterkoffie besteld. De 1e keer beviel erg goed! En de prijzen ook. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Youssef » di 21 jan 2020, 23:12

Wat is het voordeel van een abonnement als ik vragen mag? Ik ben er bekend mee dat ze bestaan, maar begrijp nooit goed waarom iemand dat zou willen.
Misschien komt dat ook door wat mijn beleving van de hobby is. Nu heb ik de vrijheid om te wisselen tussen verschillende branders en bonen waar ik op dat moment interesse of zin in heb. Het zoeken ernaar vind ik ook leuk.

Wanneer ik aan een abonnement zit heb ik het idee dat mijn marche ernstig beperkt wordt. De brander kiest dan ook nog eens voor mij. Ik zal dan minder snel "buiten de deur" bestellen, omdat ik toch al bonen heb en daarin een deel van mijn hobby budget in kwijt ben.

Dus vanuit oprechte interesse vraag ik mij echt af waarom iemand dit zou willen.
De verrassing en het gemak van altijd verse bonen voor als je geen goede brander in de buurt hebt? Heb abo’s bij 2 branders, in de maand: 1x250g en 2x400g. Daar omheen bestel ik los voor o.a Filter.
wat mij ook wel aanspreekt, van roast bijv. je probeerd eens wat nieuws... en miss dat je smaken ontdekt die je anders niet geprobeerd had en die je toch lekker vind.
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Youssef » di 21 jan 2020, 23:14


welke van friedhats vind jij lekker?
had zelf de guatamala van friedhats.. maar vond hem niet slecht .. maar okey.. weinig bijzonder
Ik vind ze allemaal goed. Deze ook hoor, als je hem goed zet is hij mooi zoet en veel smaak. Het is al wel een tijdje terug dat ik hem heb gehad en mijn smaak geheugen is niet zo heel bijzonder... Afbeelding Alleen of het lekker is of niet.
Ik vind de Ethiopië natural en de Colombia voor filter erg lekker weet ik nog.

Ik heb nu voor de 2e keer bij single estate filterkoffie besteld. De 1e keer beviel erg goed! En de prijzen ook. Afbeelding
hij wasa idd zoet en smaakvol, maar gewoon niet heel bijzonder. wat voor filter gebruik je?

Ik heb zelf nog nooit filter (slow coffee bedoelik dan) gedronken... staat op de planning om t deze week in een speciaalzaak eens te gaan proberen
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor bobbee » di 21 jan 2020, 23:41

Ah ok, ik weet niet hoe de espresso bonen zijn. Die koop ik nooit.
Voor filter heb ik van alles...

Hario V60 01 (glas en plastic versie)
Aeropress
Chemex 3 cup
Delter
Gabi dripmaster A

Aeropress is lekker makkelijk! Maar V60 en Chemex zijn ook geweldig. Chemex icm met een mooie bessige kenya is prachtig.
V60 is de dripper waar ik altijd weer op terug kom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron