MeCoffee PID

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
PieDek
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:09

MeCoffee PID

Berichtdoor PieDek » di 28 jan 2020, 10:09

Ik heb een Vibiemme Domobar en probeer de MeCoffee PID werkend te krijgen en heb de volgende vragen:

Als ik de brew temperatuur in de app instel op 95C dan blijft de blauwe lijn (is dit de werkelijke temperatuur?) rond de 120C schommelen, wat doe ik verkeerd? De stoomtemp. heb ik ingesteld op de laagste stand; 110C.

De shot timer krijg ik niet in beeld op de app., hoe kan dat?

In de handleiding van de MeCoffee staat dat de witte kabel tbv pre-infussie op pen 7 moet, de afbeelding in de handleiding laat echter zien dat deze op pen 3 zou moeten, wat is waar?
De oranje kabel is niet meegeleverd in de 2e verpakking met extra kabels, dit kan ik anders oplossen, de vraag is echter waar deze oranje kabel op moet worden aangesloten.
Als ik de originele witte kabel uit de pomp haal doet de pomp het uiteraard niet meer, moet hier de oranje kabel worden aangesloten? En op welke pen moet de oranje kabel dan worden aangesloten, op pen 3 of op pen 7, zoals de tekening laat zien.
RevolEeffoc
#Vibiemme #Domobar #PID #MeCoffee #Macap #C4

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor fransg » di 28 jan 2020, 11:52

Wat is het advies van de leverancier waar je het setje hebt gekocht?

Heb je het van de maker zelf:
https://mecoffee.nl/
HW Mesdagstraat 66a
9718 HN Groningen
Jan Branbergen, 0648913596
info@digitalthings.nl
info@mecoffee.nl

of is het tweedehands?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
PieDek
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:09

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor PieDek » do 30 jan 2020, 09:21

Goedemorgen Frans,

Dank voor je reactie! De set heb ik nieuw gekocht, de leverancier reageert echter niet op mail en neemt zijn telefoon op ... Ik kan info@digitalthings.nl eens proberen, wie weet.
Vandaar dat ik mijn vraag op dit forum heb gepost, ik hoop dat je mij kan helpen.

Wat is het advies van de leverancier waar je het setje hebt gekocht?

Heb je het van de maker zelf:
https://mecoffee.nl/
HW Mesdagstraat 66a
9718 HN Groningen
Jan Branbergen, 0648913596
info@digitalthings.nl
info@mecoffee.nl

of is het tweedehands?
RevolEeffoc

#Vibiemme #Domobar #PID #MeCoffee #Macap #C4

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor fransg » do 30 jan 2020, 09:55

De set heb ik nieuw gekocht, de leverancier reageert echter niet op mail en neemt zijn telefoon op
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij zijn telefoon niet opneemt ;-)

Het is eigenaardig maar al eerder gerapporteerd op dit forum. Als je zoekt op "MeCoffee" dan vind je die discussie. Misschien heeft degene die destijds de vraag stelde e.e.a. inmiddels kunnen oplossen en dan kun je elkaars installatie vergelijken. Ik heb dat type PID nooit gezien en weet dus ook niet waar 'pin 3' zit en waar de 'oranje kabel' heen moest.

Alternatief zou zijn om contact op te nemen met een deskundige elektronicus die e.e.a. voor je uit kan pluizen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
PieDek
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:09

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor PieDek » do 30 jan 2020, 10:26

Ik bedoelde inderdaad dat de leverancier zijn telefoon NIET opneemt, helaas.
Nogmaals dank voor je reactie, hopelijk kan iemand anders mij helpen.
De set heb ik nieuw gekocht, de leverancier reageert echter niet op mail en neemt zijn telefoon op
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij zijn telefoon niet opneemt ;-)

Het is eigenaardig maar al eerder gerapporteerd op dit forum. Als je zoekt op "MeCoffee" dan vind je die discussie. Misschien heeft degene die destijds de vraag stelde e.e.a. inmiddels kunnen oplossen en dan kun je elkaars installatie vergelijken. Ik heb dat type PID nooit gezien en weet dus ook niet waar 'pin 3' zit en waar de 'oranje kabel' heen moest.

Alternatief zou zijn om contact op te nemen met een deskundige elektronicus die e.e.a. voor je uit kan pluizen.
RevolEeffoc

#Vibiemme #Domobar #PID #MeCoffee #Macap #C4

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor fransg » do 30 jan 2020, 10:58

PS ik vroeg me af wat "RevolEeffoc" onderaan je bericht betekent en zocht op die term bij Google.

Eerst kreeg ik een discussie over vertaling, "what is the English translation of huwag kang malikot" , dan deze discussie op het forum en wat over Tsjechische dames tot ik er op https://joshua-coffeelover-holmes.nameinf.me/ achter kwam dat het gewoon 'coffeelover' achterstevoren is ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
PieDek
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:09

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor PieDek » do 30 jan 2020, 11:34

Heel goed! I am a CoffeeLover!!!
PS ik vroeg me af wat "RevolEeffoc" onderaan je bericht betekent en zocht op die term bij Google.

Eerst kreeg ik een discussie over vertaling, "what is the English translation of huwag kang malikot" , dan deze discussie op het forum en wat over Tsjechische dames tot ik er op https://joshua-coffeelover-holmes.nameinf.me/ achter kwam dat het gewoon 'coffeelover' achterstevoren is ;-)
RevolEeffoc

#Vibiemme #Domobar #PID #MeCoffee #Macap #C4

Gebruikersavatar
PieDek
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:09

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor PieDek » do 30 jan 2020, 12:39

info@digitalthings.nl werkt niet, krijg ik retour ...
Goedemorgen Frans,

Dank voor je reactie! De set heb ik nieuw gekocht, de leverancier reageert echter niet op mail en neemt zijn telefoon op ... Ik kan info@digitalthings.nl eens proberen, wie weet.
Vandaar dat ik mijn vraag op dit forum heb gepost, ik hoop dat je mij kan helpen.

Wat is het advies van de leverancier waar je het setje hebt gekocht?

Heb je het van de maker zelf:
https://mecoffee.nl/
HW Mesdagstraat 66a
9718 HN Groningen
Jan Branbergen, 0648913596
info@digitalthings.nl
info@mecoffee.nl

of is het tweedehands?
RevolEeffoc

#Vibiemme #Domobar #PID #MeCoffee #Macap #C4

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor fransg » do 30 jan 2020, 13:51

info@digitalthings.nl werkt niet, krijg ik retour ...
Dat mailadres stond destijds in zijn KvK informatie, als ik het mij juist herinner.

De zaken gaan niet best. Heb je het ding van hem zelf gekocht (https://mecoffee.nl/order/) of van iemand die een restpartij slijt?

Op de website is te zien dat er vanaf oktober 2018 al geen nieuws meer is te melden na het slechte nieuws van een maand daarvoor.

Dat zou een bezoeker al moeten waarschuwen.

Ik denk dat je het spul het beste kunt afschrijven en een andere PID installeren. Of een machine kopen waar dat al in zit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
PieDek
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:09

Re: MeCoffee PID

Berichtdoor PieDek » do 30 jan 2020, 14:11

Ik heb 'm rechtstreeks bij Jan gekocht.

info@digitalthings.nl werkt niet, krijg ik retour ...
Dat mailadres stond destijds in zijn KvK informatie, als ik het mij juist herinner.

De zaken gaan niet best. Heb je het ding van hem zelf gekocht (https://mecoffee.nl/order/) of van iemand die een restpartij slijt?

Op de website is te zien dat er vanaf oktober 2018 al geen nieuws meer is te melden na het slechte nieuws van een maand daarvoor.

Dat zou een bezoeker al moeten waarschuwen.

Ik denk dat je het spul het beste kunt afschrijven en een andere PID installeren. Of een machine kopen waar dat al in zit.
RevolEeffoc

#Vibiemme #Domobar #PID #MeCoffee #Macap #C4


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron