Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » do 30 jan 2020, 19:50

Ik ben wel benieuwd naar het verschil met een "oud model" Mignon. Die van mij is van 2015. Zou je dat verschil merken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Pti » vr 31 jan 2020, 10:09

Dat verschil is gigantisch! De oude mignon was het aanbevelen eigelijk niet waard (geld eigenlijk zelfs voor de atom "uit die tijd")

De oude mignon maakt herrie, is langzaam en klontert snel bij fijnere maling. De nieuwe mignon en dan vooral de Specialita is snel, superstil en geeft een keurig hoopje fluffy maalsel midden in je filterbakje. De makkelijke timer via het display is ook nog eens veel prettiger dan dat draaiknopje. Eureka heeft de laatste 2-3 jaar echt een gigantische sprong voorwaarts gemaakt, door betere maalschijven en verfijning van de kleine technische details, zonder qua prijs de budget hoek te verlaten!

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » za 01 feb 2020, 08:45

Dan ga ik de nieuwe Mignon Specialita zeker ook eens bekijken en uitproberen. Ik ben niet ontevreden over de espresso die ik er in mijn Rocket Cellini mee maak. Maar ben heel benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Nomad » za 01 feb 2020, 11:43

Ik heb eigenlijk onverwachts een Specialita op mijn aanrecht gekregen, kwam als package deal....nooit naar omgekeken of hebber naar geweest, maar ik ben nu erg tevreden over de maler moet ik zeggen. PTI omschrijft het goed, de maler is goed gebouwd, lekker stil en geeft mooi luchtig maalsel zonder rotzooi te maken. En ik ben wel wat malers gewend, inclusief een hoop duurdere en toch staat deze wel in mijn top 3 malers voor thuis gebruik.
(o.a. gehad: Compak K6, Compak K8, Mazzer Major, Mazzer Mini, Mazzer super jolly, Faema MC90, Ceado e37s, Sette 270w, Quamar m80e, en nog zeker wel een stuk 10 anderen minder noemenswaardige)
Qua stilte en smaak vond ik denk ik de Ceado e37s nog altijd de winnaar...fantastisch ding, maar lomp groot en door statische ellende werd het een troep in de keuken. De MC90 van Faema vind/vond ik erg goed voor filter, maar te lelijk voor woorden om te houden.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Pti » za 01 feb 2020, 13:02

Goed om te horen Nomad! Ik had ook binnen een jaar ofzo alweer afscheid genomen van de e37s. Op smaak was hij prima maar totaal geen genot om te gebruiken. De Atom75 wint wat mij betreft op ieder vlak van de e37s en toch is die laatste vooral in het buitenland (US ea) vele malen populairder?!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor gilleko B. » za 01 feb 2020, 13:06

Ik heb eigenlijk onverwachts een Specialita op mijn aanrecht gekregen, kwam als package deal....nooit naar omgekeken of hebber naar geweest, maar ik ben nu erg tevreden over de maler moet ik zeggen. PTI omschrijft het goed, de maler is goed gebouwd, lekker stil en geeft mooi luchtig maalsel zonder rotzooi te maken. En ik ben wel wat malers gewend, inclusief een hoop duurdere en toch staat deze wel in mijn top 3 malers voor thuis gebruik.
(o.a. gehad: Compak K6, Compak K8, Mazzer Major, Mazzer Mini, Mazzer super jolly, Faema MC90, Ceado e37s, Sette 270w, Quamar m80e, en nog zeker wel een stuk 10 anderen minder noemenswaardige)
Qua stilte en smaak vond ik denk ik de Ceado e37s nog altijd de winnaar...fantastisch ding, maar lomp groot en door statische ellende werd het een troep in de keuken. De MC90 van Faema vind/vond ik erg goed voor filter, maar te lelijk voor woorden om te houden.
Nomad,

Hoe beviel die Quamar? Specs versus prijs is heel gunstig. Quamar is om de een of andere reden niet zo bekend. Er bestaat volgens mij ook een link met Mazzer en dit merk.

Ik heb zelf voor de Eureka Olympus gekozen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Nomad » za 01 feb 2020, 14:10

Ik heb eigenlijk onverwachts een Specialita op mijn aanrecht gekregen, kwam als package deal....nooit naar omgekeken of hebber naar geweest, maar ik ben nu erg tevreden over de maler moet ik zeggen. PTI omschrijft het goed, de maler is goed gebouwd, lekker stil en geeft mooi luchtig maalsel zonder rotzooi te maken. En ik ben wel wat malers gewend, inclusief een hoop duurdere en toch staat deze wel in mijn top 3 malers voor thuis gebruik.
(o.a. gehad: Compak K6, Compak K8, Mazzer Major, Mazzer Mini, Mazzer super jolly, Faema MC90, Ceado e37s, Sette 270w, Quamar m80e, en nog zeker wel een stuk 10 anderen minder noemenswaardige)
Qua stilte en smaak vond ik denk ik de Ceado e37s nog altijd de winnaar...fantastisch ding, maar lomp groot en door statische ellende werd het een troep in de keuken. De MC90 van Faema vind/vond ik erg goed voor filter, maar te lelijk voor woorden om te houden.
Nomad,

Hoe beviel die Quamar? Specs versus prijs is heel gunstig. Quamar is om de een of andere reden niet zo bekend. Er bestaat volgens mij ook een link met Mazzer en dit merk.

Ik heb zelf voor de Eureka Olympus gekozen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
De quamar kon maar net fijn genoeg en had getrapte verstelling. In de praktijk zat ik qua werkgebied tussen standje 4 tot 0, met halve stapjes per klik. En elk stapje was regelmatig net te groot, waardoor je ook zit te schuiven met dosering om toch preciese stapjes te maken. Ik vond dat niet fijn werken. En soms was de machine niet sterk genoeg om te starten en hoorde je hem alleen zoomen. Teveel weerstand om te starten. Even de maalgraad aanpassen en terug zetten en het werkte weer. Maar bij elkaar gewoon net niet een fijne machine, kleine ergernissen die overkoombaar zijn maar je liever niet hebt.
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor gilleko B. » za 01 feb 2020, 16:13

Nomad, dank voor je reactie. Er is weinig praktijkervaring te lezen over Quamar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Marcje » za 01 feb 2020, 17:46

Heb ook een Quamar m80e gehad en onderschrijf Nomad’s bevindingen volledig! Geen slecht maalsel, maar kon niet uit de voeten met de verstelling.
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor cremalover » zo 02 feb 2020, 09:29

Vond het ding een ramp om te gebruiken.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron