[Niet meer te koop] ECM Elektronica I

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
jsr
Berichten: 13
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 08:16

[Niet meer te koop] ECM Elektronica I

Berichtdoor jsr » za 08 feb 2020, 15:49

Te koop zolang ik nog zicht heb op het kopen van een tweedehands Izzo Alex Duetto (rotatie, duoboiler, pid; dan weet u ook waarom ik iets anders wil). Als die koop voor mij niet doorgaat, zal ik de verkoop van mijn ECM Elektronica I (tijdelijk) moeten opschorten. Ik kan me geen twee apparaten veroorloven dus ik zal de één moeten verkopen om de ander aan te schaffen. Egoïstisch? Gemeen? Ben er maar eerlijk over.

ECM Elekronica I is in goede staat. Bouwjaar 2009. Ik heb 'm altijd gebruikt met onthard water dus kalkvrij. Ik backflush regelmatig maar niet dagelijks, zo veel koffie zet ik er niet mee. Ik heb het apparaat in mei 2017 gekocht bij Il Caffe dus toen is hij nog nagekeken en heeft hij een onderhoudsbeurt gehad. Wellicht is dat nu ook nodig maar ik heb daar geen aanwijzingen voor.

Over de specificaties hoef ik u niet veel te vertellen, het web voldoet daarin. Ook over het merk ECM is het meeste wel gezegd. Prachtig apparaat met E61 groep (beetje verstopt het kopje met elektronica). Het is gemakkelijk dat je melk kan pakken voor het opschuimen terwijl het apparaat zelf de doorlooptijd in de gaten houdt. Je kunt nog eens wegdromen bij het koffiezetten.

De 'flippers' bij het stoompijpje en heetwaterpijpje zijn ideaal. Meteen krachtige stoom of stomend heet water.

Verkoopprijs is 600 euro.
IMG_20200208_152942.jpg
IMG_20200208_153036.jpg
IMG_20200208_153017.jpg
IMG_20200208_152958.jpg
Laatst gewijzigd door jsr op wo 26 feb 2020, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor bobbee » za 08 feb 2020, 19:49

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

jsr
Berichten: 13
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 08:16

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor jsr » za 08 feb 2020, 22:45

U heeft gelijk. Gedaan. En als docent kan ik dan alleen maar afsluiten met: 'Zijn er nog vragen?'.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor bobbee » zo 09 feb 2020, 10:49

Hartelijk dank en welkom op het forum!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor bvds » vr 14 feb 2020, 18:17

Let wel op de Izzo!

Qua specs een mooie machine maar een goede reputatie heeft hij niet geloof ik...

De machine schijnt nogal storingsgevoelig en lastig te servicen te zijn door de nogal Italiaanse manier van assembleren. Zeg maar een groot contrast met jouw ECM die heel logisch en degelijk gebouwd is. Een en ander hangt ook af van de versie maar ik zou wel even wat research doen.

De techneuten hier op het forum kunnen er wellicht meer over zeggen....
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor bobbee » vr 14 feb 2020, 19:26

Ik dacht dat izzo wel ok was. Maar goed, is hanr in de buurt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor Nelus » vr 14 feb 2020, 22:19

Even offtopic, maar kun je iets vertellen over die kunst voet die daar hangt? :ugeek:
Faema Lambro - Mazzer Major E

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor HanR » za 15 feb 2020, 08:43

Smaken verschillen. Dat verschilt ook voor wat de meest beroerde espressomachine om aan te sleutelen. Izzo dualboiler met rotatiepomp staat inderdaad op eenzame hoogte qua diognose.stellen en vervangen van onderdelen.
De opv vervangen of afstellen is alleen mogelijk als je een boiler demonteert. En dat is alleen nog maar een voorbeeld.
Expobar heeft ook een reputatie. valt wat mij betreft wel mee. Reken echter op extra uren bij het vervangen van een verwarmingselement. Deze elementen zitten in de boiler gelijmd. Peter (Kafko) heeft zo'n hekel aan die dingen dat hij er niet aan begint.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


jsr
Berichten: 13
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 08:16

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor jsr » zo 16 feb 2020, 14:37

Dank voor de adviezen. Ik twijfelde al een beetje over de aankoop van de Izzo Alex Duetto III. De prijs lijkt goed maar als het te goed om waar te zijn is, kan er ook iets mis zijn. Ik zag al weinig reviews van de machine en dan duidt ook niet altijd op goede dingen. Misschien beter om door te sparen voor een andere machine. Zag ook een Vibiemme duo boiler die inmiddels op gereserveerd staat op MP. Betere keuze voor in de toekomst?

Dan off-topic: Ik dacht dat het verplicht was om een kunstvoet boven je espresso apparaat te hebben maar misschien moet ik de voorwaarden van het Forum nog maar een keer herlezen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14927
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ECM Elektronica I

Berichtdoor fransg » zo 16 feb 2020, 14:44

Ik dacht dat het verplicht was om een kunstvoet boven je espresso apparaat te hebben maar misschien moet ik de voorwaarden van het Forum nog maar een keer herlezen.
Intussen hebben zovelen (wegens hardnekkige schimmel) ontheffing daarvoor gevraagd (en gekregen) dat die voorwaarde een 'papieren tijger' is geworden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron