Koffie drinken = sterk gebeente maken

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor fransg » do 13 feb 2020, 19:32

https://dailycoffeenews.com/2020/02/12/ ... new-study/

Been gebroken? Kop espresso = genezen.

Daar komt het wel op neer.

In de eigenlijke studie staat
"Using the Cox regression model with adjustment for age, gender, weight, height, smoking, drinking habit and history of previous fracture (at hip, spine, wrist or humerus), higher coffee consumption was associated with reduced fracture risk in both the HKOS and metabolomics cohorts. However, the result was not statistically significant. "
Maar dat is gewoon flauw dus dat zeggen we d'r niet bij!

Als ik het artikel en de feitelijke studie lees blijkt ook dat de vaststelling "van koffie word je sterk en gezond" heel duidelijk en overtuigend is terwijl je ziet dat de 'wetenschappers' zoveel moeilijke woorden gebruiken dat je op je klompen aanvoelt dat ze ergens omheendraaien, gewoon staan te liegen vermoedelijk en dat donders goed weten ook, anders zouden ze het wel gewoon in een of twee zinnen in klip en klare taal durven zeggen. Maar ze komen er niet voor uit, gaan dan mobolitolitical cockorts zeggen, nou dan weet je het wel!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor goosman » do 13 feb 2020, 20:26

Waar haal je die full-text zo snel vandaan?
Quickmill 2820 / Carimali M1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor fransg » do 13 feb 2020, 22:40

Waar haal je die full-text zo snel vandaan?
Ik geloof dat daaraan wordt gerefereerd in het nieuws-artikel, maar mijn vriendin die jarenlang als wetenschaps-journalist heeft gewerkt (na enkele jaren bij wetenschaps-jeugdmagazine KIJK) is zeer bedreven in het opduiken en analyseren van achtergrondinformatie. Ik had er dus een makkie aan, hoefde het verhaal maar te noemen en hup daar was het al.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor fransg » do 13 feb 2020, 22:44

Oh ik vind hier zelf al de URL (dwz kreeg deze op mijn verzoek van haar doorgestuurd):

https://sci-hub.tw/
Via het nieuws artikel kom je alleen bij de abstract. Daar staat de doi bij (digital object identifier) en die plak je in scihub. En dan heeft scihub meestal wel het artikel.
Eigenlijk heel simpel dus, ik had het, welbeschouwd achteraf, dus heel goed zelf kunnen bedenken, vermoed ik!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor bobbee » do 13 feb 2020, 22:50

Oh, dat had ik ook wel gekund. Simpel en logisch, kinderspel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor gilleko B. » vr 14 feb 2020, 09:14

In kader van de klaarblijkelijk heilzame werking van koffie heb ik een tip voor o.a. het Hoofdkwartier. Brandt een koffie waardoor haargroei weer toeneemt en impotentie wordt tegengegaan, noem deze koffie rising malahaar, succes verzekerd. Geld ligt gewoon op straat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor Pti » vr 14 feb 2020, 11:59

:lol:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor bobbee » vr 14 feb 2020, 12:20

Rising malahaar: koffie met ballen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor fransg » vr 14 feb 2020, 12:28

The shot that keeps you going
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Koffie drinken = sterk gebeente maken

Berichtdoor goosman » vr 14 feb 2020, 21:13

Daar wil ik best een gedegen longitudinale studie voor opzetten, inclusief multivariate Cox regressie. Enkel bone density vervangen door hair density.
Quickmill 2820 / Carimali M1


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten

cron