De nieuwe Lelit Mara X!

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor fuel » wo 11 mar 2020, 14:00

Ja mooi apparaat
Net in het bezit van de normale PL62 :roll:
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Pti » wo 11 mar 2020, 14:24

FUCK!! Dat is zonde :shock: Een vriend van mij stond ook op het punt de laatste bij DRT te bestellen die heb ik toch maar even heel snel verteld dat dat niet hetzelfde als de MaraX is ...

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor fuel » wo 11 mar 2020, 15:11

FUCK!! Dat is zonde :shock: Een vriend van mij stond ook op het punt de laatste bij DRT te bestellen die heb ik toch maar even heel snel verteld dat dat niet hetzelfde als de MaraX is ...
Ach ik was op zoek naar een kleine machine en daar voldoet de PL62 aan. Kan altijd upgraden ;)
Trouwens gisteren je Vintage bonen via Bol.com besteld (had nog een cadeaukaart)
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Pti » wo 11 mar 2020, 16:15

Ja ik zag 't je bent onze allereerste verkoop via Bol.com superleuk :mrgreen:

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor fuel » za 14 mar 2020, 19:34

Ja ik zag 't je bent onze allereerste verkoop via Bol.com superleuk :mrgreen:
De Vintage Boontjes smaken heerlijk uit de Lelit PL62 (Mara). Tevens ben ik zeer blij dat ik na de Strega toch nog een poging heb gedaan in het espresso zetten. Wat niet lukte met de Strega lukt wel met deze machine, en met zijn kleine footprint nog passend tussen alle andere gear.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor DeepnGroond » ma 16 mar 2020, 17:10

...en de review van DaveUK is nu ook live:
https://coffeeequipmentreviews.wordpres ... -progress/

Erg interessante machine!

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bvds » di 17 mar 2020, 08:30

Ik heb de review van DaveC ook gelezen. Het is geen verrassing dat hij enthousiast is. Ik me kan mee geen review van hem herinneren waar dat niet zo was. Aan de andere kant klopt het doorgaans wel wat hij roept. Kennelijk is hij selectief.

Als ik dit zo lees dan is de MaraX de ideale HX machine die de HX Rocket's, Bezzera's en ECM's van deze wereld overbodig maakt. In ieder geval voor wat betreft functie.

Voor mij niet de beste machine. Doet me denken aan de Dalla Corte mini. Zo goed dat het saai werd. Vandaar mijn liefde voor de levers.

Zou ik nu op zoek zijn naar een goede no fuzz espressomachine met pomp dan zou ik niet verder zoeken.

Knap werk.

Ps. Wat bedoelt DaveC hier mee?
If you do leave more than 5 minutes between shots…let the system cool down and stabilise again e.g. come back after 15 minutes.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor DeepnGroond » di 17 mar 2020, 11:31

Volgens mij bedoeld DaveUK dat het temperatuur management zodanig is ingericht op een bepaalde workflow, dat als je daar tegenin gaat je de boel in de war schopt en toch moet flushen. Achter elkaar doortappen met een interval van 1 - 5 minuten tussen elke koffie is geen punt. Maar als het langer duurt gaat de machine stabiliseren en moet je even wat langer wachten, zoiets.

Voor mij een interessante vervanger van mijn huidige HX. Hopelijk binnenkort eens hands on ervaren. Voor het leuke heb ik evt nog een Pavoni.


bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor bvds » ma 23 mar 2020, 10:11

Inmiddels staat de review van Jim Schulman op home-barista.com. Check:

https://www.home-barista.com/reviews/le ... 63863.html

Ook hij concludeert dat de MaraX beter presteert dan andere E61 HX machines. Zowel wat betreft temperatuur controle als preinfusie en flow.

Tsja, waarom zou je nu nog een Rocket, Bezzera of ECM E61 HX kopen? Alleen als je valt voor de merknaam of in het geval van met name ECM een wat mooiere afwerking. Qua functionaliteit en performance geeft Lelit de concurrentie opnieuw het nakijken.

Ik vind het stiekem wel leuk dat een klein bedrijfje met zulke leuke innovatieve producten komt. De gevestigde namen zullen wel weer met "me too" producten komen. Maar het moet ze toch ergens wel wat doen dan ze geen koploper meer zijn...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De nieuwe Lelit Mara X!

Berichtdoor Pti » ma 23 mar 2020, 10:22

Dat is precies wat er ook met Intel gebeurde in de processor markt, of met mazzer op het gebied van koffiemolens. Achteruit gaan door stil te blijven staan.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron