Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 23 mar 2020, 07:52

...
Zijn de mondkapjes van de action wel goed genoeg voor zekerheid?
Is het niet zo dat vocht druppeltjes moeten worden tegengehouden? In en uitademen?
De normale mondkapjes zien er ook niet heel indrukwekkend uit, toch?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bvds » ma 23 mar 2020, 08:03

Effectieve mondkapjes moeten een FFP2 filter hebben. Die zet je niet voor de lol op. Die papieren kapjes laten virus deeltjes gewoon door.

Enige voordeel van low grade kapjes is dat je minder aan je mond en neus komt. Gewoon handen regelantig en goed wassen! En dat mensen met een boog om je heen lopen. Okay als iemand recht in je gezicht hoest zal het iets afschermen. Maar met social distancing voorkom je dat ook.

Echter kan ook schijnveiligheid zijn waardoor je zelf meer risico gaat nemen. Ik ga lekker na een drukke plek want ik ben beschermd...En na een half uur of zo zitten die papieren kapjes vol met vocht en vormen ze een goed virus reservoir. Dus opzetten en daarna meteen weggooien.

Overigens gewoon niet gebruiken. Alles naar de zorgverleners!

Uiteindelijk gaan de komende 1-2 jaar tot er een vaccin is miljoenen mensen in NL het virus oplopen...no escape.

Zo lang we nu maar alles doen om de transmissie te vertragen zodat onze IC's het aankunnen. Die zaterdag markten in de grote steden en de dagtoeristen die gezellig met het OV naar de stranden en parken gaan helpen natuurlijk niet...drama!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor @3aan » ma 23 mar 2020, 20:09

Het is zover strengere maatregelen door die horde zombies van afgelopen weekend, waarom hebben ze al die klojo's niet zoveel mogelijk geregistreerd en bij een volgende overtreding de maatregel van verplicht helpen in de Corona opvang met een dreigsom van 50.000 euro pp voor diegene die het semi makkelijk kunnen ophoesten maar voor die grotere groep toch wel zo'n 10.000 pp en dat te voldoen aan diegenen die zich wel houden aan zelfopgelegde maatregelen (joke) uiteraard zijn dat bedragen die direkt in de zorg gestopt moeten worden, ik krijg zo'n schijthekel aan die lui, dat ik ze nooit meer hoef te zien, tijd voor een bakkie met l.h.b. melk. . .


https://www.scienceguide.nl/2020/03/we- ... ven-hoort/

Goed en helder interview
“Bovendien heeft Nederland redelijk gedisciplineerde burgers. Van nature houden die al afstand tot elkaar. Ze wassen vaak netjes hun handen en in de winkel betalen ze al keurig met hun pinpas – liefst contactloos. Al dat soort aspecten doen ertoe als je nadenkt over de aanpak van een dergelijke crisis.”

Helaas heeft dit weekend de meute van wezenloze zombies het slechte voorbeeld gegeven door massaal de stranden, de bossen en op elkaar gepropte markten te gaan bezoeken, het dringende advies van minimaal 150 cm afstand te houden massaal negerende, dit kan tot gevolg hebben dat er een lockdown wordt afgekondigd, wie niet luisterd moet op de blaren zitten oid, op zo'n moment schaam ik me ervoor een Nederlander te zijn, ik spreek expres niet van Hollander, die discussie hebben we al eerder gehad.

Ik/wij proberen een hoop ellende te voorkomen;


Afbeelding

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 23 mar 2020, 20:39

Het is zover strengere maatregelen door die horde zombies van afgelopen weekend
Heel veel mensen zijn veel dommer dan ze willen weten. Net zoals laaggeletterden heel goed kunnen doen alsof ze kunnen lezen, doen veel mensen alsof ze het nieuws begrijpen terwijl bijna alles reeds vanaf de tweede klas van de opleiding na de lagere school het ene oor in en het andere oor uit is gegaan. Daarna jarenlang tv kijken zorgt voor versterving van wat er nog aan brein over was. Resteert "mondig zijn" dus de onderwijzer aanvallen als die je kind een onvoldoende geeft, en tegen vaccinaties zijn "want wetenschap is ook maar een mening". En vuurwerk afsteken. En voetbal. En Wilders stemmen of Baudet.
\
Waarmee ik overigens niets slechts over hen beweer, mij geen oordeel aanmatig natuurlijk! Houd mij te goede.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor @3aan » ma 23 mar 2020, 21:25


Daar kijk ik dan toch iets anders tegenaan, in plaats van te hopen op misschien nog een maandje wordt het door die klootzakken wellicht een paar maanden, dan ga je op een gegeven moment ook een keer in de auto stappen, naar een stille plek lekker even uitwaaien en dat mag dan niet.

Wij doen eens per week boodschappen, is precies goed te doen, anders inplannen en bederfelijke waar mijden of in de vriezer of in de min 1 koeler, het gaat goed.

Voor de Boston hebben we nu voor 5 weken in huis, ook wat meer snoeperij zowel voor hem als voor ons, als het echt erg wordt kan ik alsnog het op een zuipen zetten

Zeker zeven flessen oude whisky en de nodige flessen port en niet te vergeten (0%) bier, nu zijn er al tig koffiekar gebeuren afgelast, zal daar niet mee zitten, betrekkelijk weinig verdiensten voor een hoop werk en behoorlijke kostten.

Straks, morgen dus de vriezer beter inruimen en nog wat brood en noodzakelijke spullen inslaan.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » di 24 mar 2020, 07:57

Ik deel het toch maar even omdat we als koffie drinkende ouder hier ook mee te maken hebben. Wellicht niet helemaal forum en topic gerelateerd maar ik denk wel handig :

https://www.npostart.nl/collectie/POMS_S_NPO_16028656

Nu de scholen gesloten zijn kan iedereen toch de educatieve video’s, die normaal in de les worden gekeken, thuis bekijken. Korte clips en hele afleveringen allemaal te zien op Schooltv.nl, ‘leuk en leerzaam’.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor cremalover » di 24 mar 2020, 10:53

Corona stress.
Teveel koffie.
IMG_20200324_104303.jpg

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor cremalover » di 24 mar 2020, 11:26

Ik was vanmorgen in de supermarkt. Wat ik aantref is schrikbarend. Mensen lopen op 80 cm langs mekaar door. Bij de kassa staat een jongen vlak tegen me aan. Een mijnheer van ca 75 jaar staat zich in het gezicht te krabben.Bij een andere kassa hoest een oudere vrouw in haar vuist en legt de hand weer op de winkelwagen.
In een supermarkt waar misschien 10 klanten aanwezig waren.
Zelfdiscipline is ver te zoeken.Of is het wat anders?

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor mr Blanc » di 24 mar 2020, 11:39

https://medium.com/tomas-pueyo/coronavi ... b723d63488

Goed artikel met veel opties die besproken worden en gedemonstreerd!

Volgens hun principe ongeveer 7 weken lockdown en daarna kan er weer wat losgelaten worden. Bijv kinderen weer naar school maar nog wel thuiswerken en social distancing...dat is nog enigzins te overzien
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor @3aan » di 24 mar 2020, 14:16

Het is nu op nog geen 500 meter hemelsbreed genaderd, in een verzorgings annex verpleeghuis en de andere plaatsen in de gemeente Westland 2 en 1, allen in verpleeghuizen, nee ga maar lekker bij opa en/of oma op bezoek ondanks de dringende verzoeken dit niet te doen, een paar huizen verderop in de straat, bij een opa en oma lekker feesie in de tuin met kinderen en kleinkinderen, och wat kan het ons bommen, de buurt kan "de kolere" krijgen, lees covid . . .

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron