Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor jimmy_zeropm » di 24 mar 2020, 23:24

Ja die is naar rechts. Ik ga hem morgen even uitzuigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor jimmy_zeropm » wo 25 mar 2020, 22:21

Goed nieuws, de maler werkt inmiddels perfect. Bleek toch ergens iets verstopt te zijn. En wát een verschil met mijn vario. Dat is aanzienlijk meer dan ik gehoopt had.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor fransg » wo 25 mar 2020, 22:51

Super!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor gilleko B. » do 26 mar 2020, 08:42

Fijn om te horen dat door de boel leeg te zuigen alles weer werkt. Niks vervelende met vol verwachting klopt mijn hart iets gekocht te hebben en dan werkt het niet. En nu malen en afstellen maar

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Pti » do 26 mar 2020, 16:01

Het is niet de eerste keer dat ik dit hoor met de mignon, vooral de specialita die toch iets sneller is dan de andere modellen.

Alle keren dat ik het heb meegemaakt was het toe te wijzen aan een bedieningsfout, namelijk veel te fijn malen. Het komt denk ik mede doordat er zulk mooi fluffy maalsel uit komt dat je -als je de gemalen koffie niet weegt- al snel te weinig koffie gaat gebruiken en dit onbedoeld gaat compenseren door fijner te malen.

Nu heb jij denk ik gewoon de pech dat het met het proefdraaien door de fabriek of de importeur al (een beetje) verstopt is geraakt en het statische koude weer van de afgelopen dagen zal ook niet veel meehelpen...

Anyhow, blij dat je er nu lekker mee aan de slag kunt!

jimmy_zeropm
Berichten: 142
Lid geworden op: di 07 jul 2015, 23:08

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor jimmy_zeropm » do 26 mar 2020, 16:13

Ik denk dat dat idd het geval was. Hij stond out of the box te strak denk ik. Ik ben daar heel voorzichtig mee omgegaan maar nu werkt hij prima. Ik kan bijna niet geloven hoeveel beter mijn koffie nu uitloopt, prachtige kleur patronen en alle tonen van zwart tot karamel stromen door elkaar heen. Opeens bedacht ik mij, ja, zo was het in het begin ook. Maar omdat het zo geleidelijk afneemt merk je het niet.

Superblij me deze molen en hoop dat hij héél lang zo blijft.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 893
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hulp gevraagd aanschaf koffiemolen

Berichtdoor Joste » do 26 mar 2020, 16:42

Goed om te lezen. Zo ervaar ik het zelf op bij mijn Specialita. Zelf had ik in het begin een keer bij een wisseling van bonen dat het schuifje op het bonenreservoir iets dicht was gaan zitten. Maar daar was ik snel achter. Verder geen problemen tot nu toe en inderdaad prachtig egaal maalsel en mooie doorloop.
Veel plezier ermee!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron