De miskoop die Jura Ena 8 heet...

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » do 21 nov 2019, 13:36

Dynalogic een prutsbedrijf noemen is nog een compliment eigenlijk, zoek er maar eens naar. Ik hoop dat jij er nooit zaken mee hoeft te doen in ieder geval.

Verder, ik heb foto's van de beschadigingen naar Jura gestuurd en gemeld dat ik teleurgesteld ben in de kwaliteit van de service en het transport. Netjes met je spullen omgaan heeft weinig zin als diegene die het moet repareren niet behandeld alsof het zijn eigen spullen zijn.

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor koffiedikkertje » do 21 nov 2019, 13:40

Doet mij denken aan mijn Rancillo Silvia veel geroemd maar in mijn geval een doffe ellende. Hoewel mijn bezerra ook al,twee keer is teruggeweest voor reparatie.

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Newbeanie » wo 04 dec 2019, 15:35

Dynalogic bezorgt ook voor onder andere Vodafone en HP. Van Vodafone hoorde ik dat ze heel streng zijn en dat alle klantgegevens moeten kloppen, anders leveren ze niet. Ging dus echt fout :lol:

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor mutsje » do 05 dec 2019, 20:44

Dynalogic bezorgt ook voor onder andere Vodafone en HP. Van Vodafone hoorde ik dat ze heel streng zijn en dat alle klantgegevens moeten kloppen, anders leveren ze niet. Ging dus echt fout :lol:
Ligt er maar net aan welke chaufeur het is en hoe overtuigend je kan zijn. Wel weigert mijn collega tegenover mij op het werk zaken te doen met dat vervoersbedrijf wegens enorm slechte ervaringen.

On topic: Ik heb in mijn bonenmaler al vele kg's doorgevoerd en gelukkig nog geen steentje gezien. Dan heb je echt pure pech. Wel heb ik ooit zo'n fancy krups automaat gehad, man o man wat een rampenplan was dat. Jura is over het algemeen wel goed en hoor veel mensen alleen positief erover praten. Kun je niet eens contact met Jura opnemen en je verhaal daar doen?
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

otje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 20:55

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor otje » do 16 jan 2020, 14:43

On topic:

Heb je de machine inmiddels terug en werkt het nu wel goed?

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Driek » zo 16 feb 2020, 11:23

Ik ben ook wel benieuwd of de machine het nu goed doet. En ik had nog een andere vraag: welke koffiebonen gebruikt U?? Als ik zie wat mensen in hun machine gooien, dan schrik ik soms ook nog. En ik heb in de loop der jaren heel wat gezien, zowel bij de particulier als bij de professionele gebruiker. Vette zooi die de molen verstopt in no time. Vandaar mijn vraag over welke koffie u gebruikt.

Ik heb zelf ook meerdere reparaties/schoonmaakbeurten uitgevoerd op machine die nog geen jaar oud waren en die puur en alleen te wijten waren aan de koffiebonen die erin gingen.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » zo 16 feb 2020, 15:57

Ik ben ook wel benieuwd of de machine het nu goed doet. En ik had nog een andere vraag: welke koffiebonen gebruikt U?? Als ik zie wat mensen in hun machine gooien, dan schrik ik soms ook nog. En ik heb in de loop der jaren heel wat gezien, zowel bij de particulier als bij de professionele gebruiker. Vette zooi die de molen verstopt in no time. Vandaar mijn vraag over welke koffie u gebruikt.

Ik heb zelf ook meerdere reparaties/schoonmaakbeurten uitgevoerd op machine die nog geen jaar oud waren en die puur en alleen te wijten waren aan de koffiebonen die erin gingen.
De machine is inmiddels terug ja al een een tijdje. Werkt nu veel beter dan voorheen:
- ik heb geen gemalen koffie meer op de lekbak, wat eerst wel altijd was vanaf dag 1 en waarvan Jura zei dat het normaal was
- de machine maakt een totaal ander geluid
- de machine warmt nu langzamer op (vind ik niet erg, maar blijkbaar is er dus toch wat veranderd)

Ik had dan ook al de vraag gesteld bij Jura of er een revisie is geweest op de machine, aangezien ik een van de eerste Ena 8 machines heb gekocht die op de markt zijn gekomen, maar ze beweren van niet. Ik heb het gevoel dat er iets mis is geweest vanaf de eerste dag aangezien het nu een compleet andere ervaring is. Geen uit elkaar gevallen koffie pucks meer, ander geluid, geen gemalen koffie meer op de lekbak... lijkt toch wel een wereld van verschil.

De bonen die we gebruiken kommen biina allemaal van lokale koffiebranderijen uit Limburg, Noord-Brabant en Duitsland. We proberen regelmatig nieuwe bonen uit. Supermarkt bonen (de duurdere merken) hebben we wel eens gehad maar misschien nog geen 5% van alles wat er in de machine is gegaan.

Rijketom
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 05 apr 2020, 21:18

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Rijketom » ma 06 apr 2020, 14:16

Ook onze ervaringen zijn niet positief.
Verschijnselen het gedonder begint met het bericht in de display dat het bonenreservoir leeg is. Dat is dus niet zo, er zitten nog genoeg bonen in. Als vervolgens nog eens wilt proberen krijg je hetzelfde resultaat.
Het enige dat gebeurd is dat de gemalen koffie in de vultrechter omhoog komt.

De dealer doet z’n neus bloedt...
Wat er volgens mij aan de hand is dat er door te veel vocht in de machine condensatie optreedt in het “glijbaantje” van de maler naar de zetgroep. Ik zie nl ook regelmatig condensdruppels in de vultrechter zitten. Koffie loopt daarom niet de zetgroep binnen maar blijft ergens steken.
Dat hoopt steeds verder op met als gevolg totale verstopping.
Het is mij nu ook al een keer overkomen met het schoonmaken. Je gooit de schoonmaaktablet in de vultrechter en gaat verder met het proces.... alleen blijft die tablet dus ergens hangen. Het schoonmaakproces lijkt goed te gaan.
De eerste paar koppen koffie na het schoonmaken zijn dus niet te hachelen...
je vind resten van de schoonmaaktablet tussen de koffieprut.
Ik ben hiermee naar de dealer geweest. Commentaar is niets van bekend...
De machine is inmiddels 2x door Jura service heen en weet gebracht met nul resultaat.
De ENA8 heeft gewoon een ontwerpfout!

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor cremalover » ma 06 apr 2020, 15:18

Ik zou persoonlijk wegblijven van termen als prutsbedrijf. Wat nu ga zeggen bedoel ik echt als helpend en niet aanvallend:
Je berichtgeving is nogal pessimistisch geschreven. Het zuur spat ervan af.
Je bent teleurgesteld, boos, dat is duidelijk en ook te begrijpen. Alleen gaat deze manier van communiceren je denk ik nergens brengen. Hoe lastig dat nu ook klinkt: je hebt die bedrijven nu ook nodig. Tenzij je de machine weg doet en het laat gaan. Wil je een oplossing: houdt het zakelijk en feitelijk. Daar kunnen bedrijven meer mee. Spreek ze met feiten aan op hun verantwoordelijkheid en ze zullen moeten handelen.
En als laatste: een feitelijk onderbouwde met rustigere emotie geschreven review is duizend maal doeltreffender en vervelender dan een tirade.
Je hebt helemaal gelijk.Is geen speld tussen te krijgen. Desalniettemin liggen er op de bodem van mijn vijver een laptop en twee telefoons en ergens op de snelweg tussen Epe en Apeldoorn twee contactlenzen in de berm. Soms reageer je zonder rustig na te denken en te analyseren. :(

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Keyser » ma 06 apr 2020, 17:07


Soms reageer je zonder rustig na te denken en te analyseren. :(
Haha en daar is ook geen spelt tussen te krijgen.





Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron