Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

74
Dag, ben nieuw hier. Koffiegek uit het noorden , allereerst Isomac Tea met Isomac maler, nadien Mazzer mini. Nu upgrade machine naar een Marzocco GS3 MP.
Omdat ik geregeld van bonen wissel is de Mazzer niet altijd mijn beste bonenmaal vriendje. Heeft toch wel veel retentie en na stellen na andere maalgraad weer terug naar oude setting nooit hetzelfde. Zo gaan de specialty boontjes er snel doorheen met weet op nieuw instellen. Drink het liefst de lichter gebrande koffie.
Ik overweeg dus een andere maler. Suggesties?

79
Ah, leuk de foto’s erbij. Valt toch wel mee zo in het zwart met kleine hopper:) met ingebouwde weegschaal, kan ik m’n vrouw zeggen dat er ook een Apparaat minder op het aanrecht hoeft te staan;)
Mocht ik voor deze gaan, nog tips welke schijven te kiezen? Zie dat er 3 opties zijn. (Ik zoek natuurlijk de mooiste boterkoek, kersen, mandarijntjes en nootjes in mijn koffie)

80
De Niche geeft geen krimp bij welke maalgraad of koffieboon ook. Zeer krachtige motor.

https://youtu.be/FzOY2tHyZ4w

(gezien je hoeveelheid vragen is het misschien beter om een eigen (voorstel ) topic te maken.
Ik kan dan de voor jou bestemde berichten van hier daar naartoe verplaatsen.)

Welkom op het forum!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’