Even voorstellen

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor HanR » di 21 apr 2020, 07:58

Moet kunnen.
PB je adres maar

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » di 21 apr 2020, 09:20

Je mag mijn Kinu traveller zo lang wel lenen.
Is wel hard werken voor espresso.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

Ha ha, daar krijg je sterke armspieren van. :lol:
Ik gebruik die van mij al 2 jaar elke dag...
...maar wordt het eerlijk gezegd ook wel eens een beetje zat. :idea:

Ik heb mezelf aangeleerd dat ik de visite laat malen.
Een eerste rondje malen vinden ze meestal leuk en ze vragen niet meer zo snel om een 2e bakje. :mrgreen:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

jordy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 19:03

Re: Even voorstellen

Berichtdoor jordy » zo 26 apr 2020, 12:03

Sinds gisterenmiddag een deel van de aankoop in gebruik. De Magister Stella draait, bonen maal ik met de handmolen van HanR. (In juni komt de Niche Zero). Verse bonen van Blanche Dael.

Gisteren aardig wat fout producties gedraaid (te waterig), deze morgen de molen bijsteld en betreft het vooral eeeeeerg sterke espresso.

Het vrouwtje is al aardig tevreden tav de smaak, alleen wat aan de sterke kant. De americano vond ze wel aardig lekker.
De espresso heeft een lekkere smaak, maar de beschreven smaken proef ik nog niet echt. De Jura heeft deze smaak gedurende de afgelopen jaren niet bereikt. Dus de vooruitgang is al behaald, maar er is nog heel veel winst te behalen.

Het volgende valt mij op: met zowel de enkele uitloop als met de naked filter (dubbele bakje met 20gr bonen) duurt het zeker 20 seconden voordat de eerste druppel zichtbaar is.
Met de enkele uitloop duurt het zeker 30 seconden voordat er een constant straaltje loopt met de naked filter duurt het zeker 35 seconden voordat er een enkel constant straaltje zichtbaar is.

Is de koffie dan te fijn gemalen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron