Bezzera Strega

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » wo 22 apr 2020, 06:40

Ja je moet de zuiger wel smeren met silicone vet. Goed foodgrade silicone vet!
Gebruik je gefilterd water?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Youssef » wo 22 apr 2020, 23:34

Ja je moet de zuiger wel smeren met silicone vet. Goed foodgrade silicone vet!
Gebruik je gefilterd water?
wat bedoel je met de zuiger?

Gebruik gewoon kraan water, maar heb een waterfilter gekoppeld aan het slangetje in de watertank zodat het water daar gefilterd wordt.
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » wo 22 apr 2020, 23:46

In de zetgroep zit een zuiger met rubber afduchtingsringen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Nelus
Berichten: 675
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Nelus » do 23 apr 2020, 00:45

Dit
Bijlagen
41B8CBFA-2058-44D6-A9F6-CC51B80D137D.jpeg
C64C25B3-73FD-4252-86A0-2B0898035C2D.jpeg
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » do 23 apr 2020, 07:22

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Keyser » do 23 apr 2020, 08:21

Vet jij dan ook de binnenkant in Bob?
Net als deze man?
https://youtu.be/kWWDUvqLID8

Ik heb overigens geen idee of hij het goed aanpakt.

En die bedrading in de groep. Zou dat zijn wat Peter veranderd? Hij had het erover dat de oude modellen kroonsteentjes hadden en de nieuwe stekkers. Dat je bij de nieuwe daardoor de piston er niet uit kan halen. Maar door kroonsteentjes te plaatsen het draad erdoorheen kan en de piston er weer uit kan. Ik begreep niet goed wat hij bedoelde met mijn technische beperkingen.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ronald22 » do 23 apr 2020, 08:35

Vet jij dan ook de binnenkant in Bob?
Net als deze man?
https://youtu.be/kWWDUvqLID8

Ik heb overigens geen idee of hij het goed aanpakt.

En die bedrading in de groep. Zou dat zijn wat Peter veranderd? Hij had het erover dat de oude modellen kroonsteentjes hadden en de nieuwe stekkers. Dat je bij de nieuwe daardoor de piston er niet uit kan halen. Maar door kroonsteentjes te plaatsen het draad erdoorheen kan en de piston er weer uit kan. Ik begreep niet goed wat hij bedoelde met mijn technische beperkingen.
De binnenkant van de cilinder zou ik sowieso invetten. Eens per maand vet ik het onderste gedeelte van de cilinder in. Ik plaats de hendel dan naar beneden, met de douchekop eraf. Dan kan je ongeveer 2 a 3 cm van de cilinder invetten met speciale silicone vet.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » do 23 apr 2020, 09:28

Ik liet de kabeltjes gewoon aangesloten en voorzichtig de zuiger omhoog trekken terwijl je de draadjes begeleid. De zuiger eenheid kun je dan op de opening van de cilinder leggen. Zuigerseals rondom beetje vetten en de cilinderwand van binnen. Daarna de zuiger eenheid voorzichtig terug laten zakken terwijl je de kabeltjes begeleid en het buisje ook waar de kabeltjes doorheen gaan!

Kabeltje kun je uiteraard ook doorknippen en een kroonsteentje of koppelstukje ertussen monteren. Maar de eerste paar keer haalde ik alles los, ook de pomp switch. Later liet ik alles zitten en dat ging prima. Ik weet natuurlijk niet hoe lang ze nu de kabeltjes laten. Als die te kort zijn dan gaat dat niet.

Peter haalt de middelste kleine veer weg en er gaat een ander pompje in.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Keyser » do 23 apr 2020, 09:53

Oh op die manier. Dan zal het waarschijnlijk wel om dit verhaal gaan. Naast de veer en de pomp doet hij ook dan die kroonsteentjes en vet de ringen in.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ronald22 » vr 24 apr 2020, 06:54

Ik liet de kabeltjes gewoon aangesloten en voorzichtig de zuiger omhoog trekken terwijl je de draadjes begeleid. De zuiger eenheid kun je dan op de opening van de cilinder leggen. Zuigerseals rondom beetje vetten en de cilinderwand van binnen. Daarna de zuiger eenheid voorzichtig terug laten zakken terwijl je de kabeltjes begeleid en het buisje ook waar de kabeltjes doorheen gaan!

Kabeltje kun je uiteraard ook doorknippen en een kroonsteentje of koppelstukje ertussen monteren. Maar de eerste paar keer haalde ik alles los, ook de pomp switch. Later liet ik alles zitten en dat ging prima. Ik weet natuurlijk niet hoe lang ze nu de kabeltjes laten. Als die te kort zijn dan gaat dat niet.

Peter haalt de middelste kleine veer weg en er gaat een ander pompje in.
Mooie uitleg.
Als het kapje bovenop en de hevel verwijderd zijn is de zuiger dan al los?
Of zitten daar nog bouten die los gedraaid moeten worden?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron