Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb een Melitta Caffeo Solo van een paar jaartjes oud die kuren heeft en ik niet opgelost krijg.
Als techneut ben ik niet huiverig om wat te sleutelen en heb ik het apparaat al meerdere malen uit elkaar gehad en zaken vervangen en gereinigd, maar het euvel blijft bestaan.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het issue is als volgt: Na het malen, begint de machine te pompen, maar komt er geen koffie uit. Normaal zit er een kleine pauze tussen het pompen van de koffie, maar meestal pompt de machine 1x en stopt dan zonder dat er koffie uit de uitloop komt.
Na een 2e keer malen, doet ie het meestal wel. Maar ik heb ook sterk het idee dat er minder koffie uit de uitloop komt. En bovendien smaakt de koffie minder lekker.
Eveneens komt er water in de residubak (zie bijgevoegde foto). Dit was voorheen nooit zo. Normaal gesproken ligt er keurige droge ronde samengeperste koffie in, in de vorm van een hockey puk o.i.d. Nu is het alleen waterige drab.
Ook maakt de machine meer herrie; zuigende geluiden is hoe ik het het beste kan omschrijven.
Ik heb contact gehad met Melitta, die zeer klantvriendelijk en behulpzaam zijn, maar ze geven aan dat het wel moet liggen aan het drainageventiel. Ze hebben me zelfs filmpje gestuurd waarin getoond wordt hoe het ventiel te vervangen. Echter, deze heb ik al 2x vervangen zonder dat het een oplossing biedt.
Het volgende heb ik al gedaan:
- Drainageventiel vervangen (2x)
- Zetgroep vervangen
- Afsluitringen vervangen
- Maalunit gereinigd
- Bewegende delen ingevet met siliconen
- Uitloopunit vervangen
- Machine gereinigd en ontkalkt
Het probleem blijft en ik heb geen idee meer waarin ik het moet zoeken. Wie o wie helpt mij uit de brand?

Alvast dank!
Groet,
Rob