Londinium L1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » wo 08 apr 2020, 12:48

Los van de koers heb ik het idee dat de machine snel duurder aan het worden is.
De machine van vandaag heeft de digitale drukmeter ipv een kleine pressostaat en een digitale module om de pre-infusie mee af te stellen en een draadloze app om dit vanaf je telefoon te doen.

Er wordt dus niet meer gevraagd voor hetzelfde, maar meer geleverd.
Verandert de Europrijs op de site ook met de dag adhv de pond/euro koers?
Veel frequenter dan eens per dag.

Zoals Reiss op 30 juli vorig jaar reeds schreef, was op dat moment de GBP ook zeer gunstig, al zou, als dat aanhield, het ook kostbaarder worden voor de fabriek om spullen in te kopen waardoor de prijs zou moeten stijgen.
Schermafbeelding 2020-04-08 om 12.51.59.png
Als jij van jouw L-R af wilt, hou ik me aanbevolen :P
Mijn vorige L-R staat nu bij mijn vriendin, die van dáárvoor heb ik samen met een vriend aan een andere vriend geschonken, de L1-P staat nog wel hier maar die is op de reservebank voor als mijn schoonzoon 'm zou willen wanneer hij een koffie-hoekje ergens zou beginnen (gelukkig is hij niet net begonnen, dan zou het een snel faillissement betekenen).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pimmedoris
Berichten: 83
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 08:23

Re: Londinium L1

Berichtdoor Pimmedoris » wo 08 apr 2020, 13:49

Ah nu snap ik waarom je ze zo weinig ziet. Jij houdt ze allemaal in de omgeving :P

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » wo 08 apr 2020, 14:02

Ah nu snap ik waarom je ze zo weinig ziet. Jij houdt ze allemaal in de omgeving :P
Zo kan ik zonder zorgen (als er geen virus is) bij vrienden langs omdat die ook nette espresso kunnen maken ;-)

een machine verkopen en dan bij vrienden vieze koffie krijgen is een straf
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Londinium L1

Berichtdoor tohenk2 » ma 11 mei 2020, 15:03

De lever begin zo af en toe een beetje te haperen op het laatste stukje. Net alsof de piston, of beter gezegd, de afdichtingen stroef beginnen te worden. Ik neem aan dat het betekent dat de boel even open moet om te smeren. Ik las iets over siliconen vetten die veilig te gebruiken zijn? Wat gebruiken jullie?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » ma 11 mei 2020, 15:13

Ik gebruik siliconengrasso.
https://londiniumespresso.com/store/ind ... uct_id=115

Heb je verse zuigerringen bij de hand? Nooit zonder zitten.
https://londiniumespresso.com/store/ind ... uct_id=186
siliconengrasso-01-IMG_2535-200511.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Londinium L1

Berichtdoor Pti » ma 11 mei 2020, 15:20

Gebruik siliconenvet dat geschikt is voor levensmiddelen.

Populaire merken zijn molykote (type dow 111) loxeal (type 4) en Klüber (diverse types oa. 311.)

Je kunt ook eens kijken naar Ice-Pure, dat is zo'n private labelaar die schoonmaak tabletten, kalkfilters en smeermiddel voor volautomaten op de markt brengt. De prijs-kwaliteit verhouding van die spullen is goed.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium L1

Berichtdoor cremalover » ma 11 mei 2020, 15:22

Ik gebruik siliconengrasso.
https://londiniumespresso.com/store/ind ... uct_id=115

Heb je verse zuigerringen bij de hand? Nooit zonder zitten.
https://londiniumespresso.com/store/ind ... uct_id=186

siliconengrasso-01-IMG_2535-200511.jpg
De vermaarde seals.
Waarom gaan die zo kort mee?
Is daar inmiddels een verklaring voor?
Ik heb ooit met de baas van Bezzera daar een uitwisseling overgehad en die beweerde dat die dingen zeker 5 -10 jaar mee moeten kunnen.
In mijn Pompei zit dat ding er ook al 8 jaar in.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » ma 11 mei 2020, 15:36

Waarom gaan die zo kort mee?
Die gaan niet kort mee. Kort of lang is een min of meer relatief begrip overigens.

In de tijd dat een aantal nerveuzen de zuiger met regelmaat ter inspectie eruit trok en weer terug duwde, gingen de navy seals eerder op, maar wanneer men gewoon koffie maakt is er weinig aan het handje.
k heb ooit met de baas van Bezzera daar een uitwisseling overgehad
Als dat de 'baas' is die uitlee dat 9bar op een roterende pomp hetzelfde is als 12 bar op een vibrerende pomp...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium L1

Berichtdoor cremalover » ma 11 mei 2020, 16:17

Als dat de 'baas' is die uitlee dat 9bar op een roterende pomp hetzelfde is als 12 bar op een vibrerende pomp..

Het zal waarschijnlijk dezelfde geweest zijn. :mrgreen:

Maar maw "Blijf er van af ! ¨

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » di 12 mei 2020, 09:19

Dan zijn we het eens :-)

Ik vind wel dat er een extra set zuiger-ingen in huis moet zijn. Jeukt er wat en haal je de zuiger eruit dan kun je die meteen schoonmaken (zit vaak donkere vette smurrie tussen de rimpels net zoals bij ons) en ook weer eens de oude rubbers los snijden en verse fris ingevette terug plaatsen en het ding schoon en glanzend voorzichtig terug laten glibberen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron