Is een brander wat voor mij?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor Marcje » zo 12 jan 2020, 20:40

Ik heb ook een Gene gehad en er veel plezier aan beleefd!
Als je hem tweedehands kunt kopen, dan schrijf je er amper op af, maar drink je verse koffie die lekkerder en goedkoper is dan die uit een supermarkt. Ik vond uiteindelijk de capaciteit en de mogelijkheid de branding te sturen wat beperkt, dus heb toen een tweedehands 1 kg brander gekocht. Nu verkoop ik wat in kleine kring en drinken we zelf daardoor voor niets. Rijk ga je er niet van worden, maar het is (nog steeds) erg leuk om te doen.
dus...

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor Youssef » zo 08 mar 2020, 14:25

Ik heb ook een Gene gehad en er veel plezier aan beleefd!
Als je hem tweedehands kunt kopen, dan schrijf je er amper op af, maar drink je verse koffie die lekkerder en goedkoper is dan die uit een supermarkt. Ik vond uiteindelijk de capaciteit en de mogelijkheid de branding te sturen wat beperkt, dus heb toen een tweedehands 1 kg brander gekocht. Nu verkoop ik wat in kleine kring en drinken we zelf daardoor voor niets. Rijk ga je er niet van worden, maar het is (nog steeds) erg leuk om te doen.

mag ik vragen waar je die tweedehands gekocht heb en welke het betreft?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor Marcje » zo 08 mar 2020, 23:19

mag ik vragen waar je die tweedehands gekocht heb en welke het betreft?

Dat is een Toper Cafemino die op Marktplaats stond
dus...

GrunnCoffeeGeek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 16:02

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor GrunnCoffeeGeek » za 09 mei 2020, 09:54


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor gilleko B. » za 09 mei 2020, 10:05

Misschien begrijp ik dat ding niet, maar ik heb het vermoeden dat je maar hele kleine hoeveelheden kan branden. Mocht ik gelijk hebben dan zou ik voor thuisgebruik er al niets aan hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor Pti » za 09 mei 2020, 10:12

Dat is inderdaad meer een sample brander ja. En hoewel het daarvoor fantastisch werkt miste ik wel wat body tov. een trommelbrander.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor gilleko B. » za 09 mei 2020, 12:38

Ik heb zelf al een aantal jaren de Gene Cafe Roast! Ik heb hiermee veel geleerd, maar zou graag de bijkomende parameters willen beïnvloeden en monitoren. De Aillo bullet staat nog steeds hoog op mijn lijstje, maar sociale en financiële mobiliteit staan mij in de weg, waarvan ik eigenlijk twijfel of ik dat mijzelf gewoon niet wijs (dom) maak. Dat zijn twee koffiebranders waar mijn aandacht naar uit is gegaan en uitgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor Youssef » zo 24 mei 2020, 19:41

Ik heb zelf al een aantal jaren de Gene Cafe Roast! Ik heb hiermee veel geleerd, maar zou graag de bijkomende parameters willen beïnvloeden en monitoren. De Aillo bullet staat nog steeds hoog op mijn lijstje, maar sociale en financiële mobiliteit staan mij in de weg, waarvan ik eigenlijk twijfel of ik dat mijzelf gewoon niet wijs (dom) maak. Dat zijn twee koffiebranders waar mijn aandacht naar uit is gegaan en uitgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
das inderdaad een prachtding, inderdaadwel n forse prijs...
wat ik me wel afvraag.. hoe is de kwaliteit van de bonen na het branden in vergelijking met een professionele brander ?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor fransg » zo 24 mei 2020, 23:11

wat ik me wel afvraag.. hoe is de kwaliteit van de bonen na het branden in vergelijking met een professionele brander ?
Dat is enorm afhankelijk van de vraag of die 'professionele' brander zijn vak verstaat, en of hij bovendien brandt zoals jij het graag hebt, en of hij dat elke keer doet of af en toe, het hangt er ook vanaf welke kwaliteit groene bonen hij inkoopt en welke jij gaat inkopen, en van de vraag hoe veel aandacht je van plan bent te gaan steken in het optimaliseren van je brandingen, en van de vraag hoe je de kwaliteit gaat meten.

Als je vraag is, wat brengt het meeste plezier, waar leer je het meeste van, dan is dan denk ik het zelf branden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Is een brander wat voor mij?

Berichtdoor Keyser » zo 24 mei 2020, 23:24

Zal ik de dezelfde vraag dan anders stellen?
Kan dezelfde vaardige brander met exact dezelfde bonen en op identieke werkwijze dezelfde resultaten behalen met de brander uit dit topic als de grote branders die je bij professionele koffiebranders ziet?


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron