Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Kaan
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Kaan » ma 15 jun 2020, 13:51

Nou werk ik al een maandje of twee vanuit huis, en wilde graag mijn ervaringen hierin met jullie delen.
En ben ook erg benieuwd hoe jullie met de huidige situatie ervoor staan :)


Ik werk in de IT en kan al mijn werkzaamheden makkelijk vanuit huis doen, af en toe is een trip naar datacenter nodig maar de koffie daar is middelmatig dus ik drink zwart goud enkel thuis.
Hierdoor merk ik wel, dat ik mijn standaard bestelling van 2kg in de maand niet meer voldoende is.
Na drie weken ongeveer zijn we er wel doorheen. Ik drink denk ik 70% (vooral filter icm Hario) en resterende 30% is de cappuccino's van the woman. Kinderen van 3 en 6 lusten nog geen koffie, maar "im working on that" ;) .


Merken jullie dat het ook ineens harder gaat met het vaker thuiszitten nu? Ik heb de voorkeur voor vooral filter en Americano, maar zeker als je met name espresso drinkt kan het denk ik hard gaan met 14gram doseringen keer het aantal shots die je hele dag door nuttigt :mrgreen:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor fransg » ma 15 jun 2020, 14:46

Ik drink net zoals altijd 2-3 espresso's op een dag. In de eerste tijd van de lockdown liet ik helemaal niemand binnen, nu komt er weleens iemand op de koffie, maar minder dan voorheen denk ik. Verschillende jongere mensen die bij mij de bonen halen 'verstoken' wel meer koffie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Dirk Jan » ma 15 jun 2020, 15:27

Ik werk al jaren vanuit huis. En drink al jaren in de ochtend thuis twee bakjes espresso. Voor de corona ging ik voor mijn werk dagelijks bij één of twee 'klanten' op bezoek. Sinds ik zelf kritischer ben op mijn eigen koffie (een jaar of 5) merk ik dat ik buiten huis bijna geen koffie meer drink. Als ik niet de deur uitging, dan kwam er iemand bij mij op bezoek die dan wel graag een bakje koffie wilde. Nu met de corona komt er niemand meer langs, dus schenk ik ook geen koffie meer.
Samenvattend: zelf gebruik ik niet meer of minder koffie dan voorheen en omdat er nu al maanden niemand meer langs komt, gaat er minder koffie doorheen!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor gilleko B. » ma 15 jun 2020, 15:59

Werk nu ook standaard thuis, 2 latte's in de ochtend, dan ff niks, na twaalven hunkering naar espresso, de eerst uit een piston, dan nog een tweede en derde, na verstelling molen, met de bottemless!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Fisherman » ma 15 jun 2020, 17:07

Ik merk ook dat het harder gaat. Normaal drink ik doordeweeks als enige thuis 1 bakje in de ochtend en de rest op kantoor. Nu mw. Fisherman en ik samen kantoor aan huis houden drinken we allebei twee koppen per dag, ik soms een derde en sporadisch een vierde.

In het weekend blijft het gelijk omdat wij dan niet werken.

Toch zeker 3-5 kopen per dag meer en dat zie ik zeker terug in het gebruik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Kaan
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Kaan » ma 15 jun 2020, 17:41

Hmm het verschilt heel erg per situatie dus.
Ik had stiekem gehoopt op reacties in de trend van; "nee joh maak je geen zorgen dat is nog niets, wij zitten nu al op 5kg deze maand " . :D

Ik heb namelijk het gevoel dat ik met gemiddeld 5/6 bakkies per dag beetje te veel cafeïne naar binnen werk.
Wellicht decaf proberen.

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor mloes » ma 15 jun 2020, 17:44

Ja ik ging ook harder, van 250 naar 500 gram per week. Maar ik heb een verstoorde hormoon balans en mag nu dus helaas de laatste twee weken van mn cyclus maximaal 1 kopje per dag...

Heb nog even caffeine vrij geprobeerd maar merkte dat dat toch ook nog wel een belasting gaf voor mijn lijf... dus helaas.... jullie mannen boffen maar
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor gilleko B. » ma 15 jun 2020, 17:50

Ergo: samen met mijn vrouw 5 tot 6 latte's, waarvan ik 2. 3 espresso's voor mijzelf. En dan af een toe een periode dat ik aan het oefenen ben. molen afstellen, brewratio's experimenteren. Tijdens zo'n fase drink ik een klein deel van iedere espresso. Denk ruim een kilo in krap twee weken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor Pti » ma 15 jun 2020, 18:07

Bij mij gaat het een stuk minder hard, geen thuiswerk en vooral veel minder (koffietijd) bezoek.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hoeveel kilo aan bonen verbruik jij nu? #thuiswerk #stayhome

Berichtdoor bobbee » ma 15 jun 2020, 18:22

Ik zou wel meer willen drinken maar dan voel ik mij niet lekker meer. Corona of niet. Krijg bij teveel koffie last van: zenuwachtig, ontlasting slaat op hol, eten smaakt niet, naderhand vermoeid gevoel en slechte concentratie.

Dus ik hou het bij een filterkoffie in de ochtend, 1 tussen de middag en 1 savonds om van te genieten als de kinderen naar bed zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron