4
door bvds
Ik zou eens maar de Lelit MaraX kijken. Die heeft wel wat voordelen: o.a. sneller opgewarmd, beter temperatuurmanagnent, betere flow, iets stillere pomp etc.
De MaraX is o.a. te koop via Pti hier op het forum. Er is trouwens een actief topic over deze machine.
De Bezzera BB005 is een instapmaler die wel goed maalt. Beetje Spartaans ding maar maalsel op niveau.
Als het budget het toelaat zou ik eerder voor de Eureke Specialita gaan. Die is een stuk mooier gebouwd en maalt veel stiller. Bovendien is de retentie laag. En die instelbare timers zijn mooi meegenomen.
Los hiervan: de door jou genoemde machines zijn prima. Ik zou dan een Rocket kiezen. Wel de Appartamento. Die kan alles wat de Cellini ook kan. De "korting" zou ik investeren in de maler. Goeds adressen voor Rocket zijn o.a. Kafko en Casa Barista.
Maar ja, de MaraX heeft gewoon de beste specs. Kan me moeilijk om heen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs