Hallo,
Voor ons kleine kantoortje willen we over gaan stappen van vriesdroog naar bonen koffie.
Iedereen drinkt standaard zwarte koffie, dus dat mag wel iets beter.
Er komt sowieso een verse boon in.
Ik was aan het kijken naar refurbished Jura.
De goedkopere optie is de z5 gen 2 voor c.a. 400 euro. De duurdere optie is de we6 voor c.a. 850 euro.
De laatste is uiteraard mooier en moderner, maar proef je dit ook terug? Ik hoor daar wisselende verhalen over. Is de techniek verbeterd zodat de koffie beter gaat smaken?
Buiten Jura zie je voor die bedragen nieuwe machines van Saeco of delonghi. Is een Jura kwa smaak beter? Ook daar hoor ik verschillende verhalen over. Heb thuis bijvoorbeeld wel eerst een hele goedkope saeco gehad en later een dure siemens en de Siemens gaf wel betere koffie, dus het apparaat geeft afgezien van de afstelling ook wel verschil denk ik?
Groeten Tim
Re: Koffie op kantoor
2Hi Tim,
Dat proef je vooral door het Pep systeem van de We6 en de nieuwe molen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
3Bedankt voor je reactie.Jura_Impressa schreef: di 25 aug 2020, 20:24 Hi Tim,
Maakt de molen zoveel uit kwa smaak ja? Buiten dat het sneller etc is uiteraard?
4Een goede molen maakt een wereld van verschil!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
5Alle koffiebranderijen kunnen je een jura contract aanbieden of iets anders aanbieden. Dan ben je er toch? Alles prima voor elkaar.
Fiorenzato F5 (2010), LaCafetiere & Dulonghi Cafe Tosca wegwerp espressomachine
6Als dat zo is... @ Pti: kun jij Roland eens vragen of ie nog een Jura heeft staan...paplippelinneke schreef: do 27 aug 2020, 14:07 Alle koffiebranderijen kunnen je een jura contract aanbieden of iets anders aanbieden. Dan ben je er toch? Alles prima voor elkaar.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach