Re: Quickmill Aquila met rotatiepomp VS ECM Technika

11
...Met de 1,8 liter grote koperen warmtewisselaar(dubbele boiler)...
Warmtebron: Koperen warmtewisselaar
Het staat op de site van Euroquick, dus zij hebben gelijk, maar is het nu een HX of een DB? En de warmtebron lijkt me toch het verwarmingselement te zijn... Naja...

Begrijp ik goed dat je nu geen gezeur meer wil na je Duetto? Beide apparaten die je noemt zijn uitstekende machines, maar ook wel aan de prijs. Hoe kom je bij die twee suggesties? Als je geen herrie wil lijkt me het advies overigens heel simpel: neem de rotatiepomp.

Bluecold's advies kan ik verder heel goed volgen... Ik betwijfel of zo'n Bezzera of zo'n Domo Super nu zoveel minder betrouwbaar zijn en die zullen in elk geval wel net zulke lekkere koffie zetten. Ook de afwerking van deze machines staat zelfs op hoog pijl. Het prijsverschil zou ik inderdaad besteden aan een upgrade van je molen, en dat ga je wèl merken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
De Aquila is een HX en hij is inderdaad wat duurder. Ik heb hem werkend gezien en alles gaat werkelijk subliem en soepel, zowel de kranen als de rotatiepomp. Dit samen met een zeer mooie afwerking denk ik dat ik met dit totaal plaatje er wel uit ben. Ik heb ook nog naar de ECM gekeken en de verkoper zei dat hij er nog nooit een had terug gehad met problemen. Het demo model in de winkel lekte in overvloed bij de stoomkraan en had een warmte lampje probleem, deze bleef branden. Niet echt geloofwaardig he. Dit wil niet zeggen dat het slechte machines zijn hoor maar daar koop ik hem niet.

Hij heeft trouwens een 1.8 L boiler, het oudere model een 1.4 L, dit lijkt mij voor mijn gebruik voldoende.

Wel leuk al de reacties dat helpt je toch op verschillende manieren te kijken naar verschillende machines en kun je beter een keuze maken voor wat voor jou belangrijk is uit al de mogelijkheden.

Bedankt en denk dat ik voor de QM ga :D .
Groet Woody

Zoals de koffie thuis smaakt, smaakt hij nergens

Quickmill Aquila met RP en HV, Macap M4 met doseerder

17
Ik moet nog even geduld hebben :| hij is nog niet binnen maar waarschijnlijk dinsdag de 2de (morgen dus) :D . We zullen dus nog even moeten wachten. Zet tot dan de koffie nog maar even met mijn koffie potje op het vuur. Ook lekker maar toch anders, en het melk schuimen is echt het lekkerst als het met stoom gebeurd.

Laat nog wel even weten als ik mijn eerste bakkie met de QM heb gezet.
Groet Woody

18
De Quickmill Aquila was binnen maar er was iets (waarschijnlijk met transport) een klein beetje verbogen onder de machine. Het is jammer maar we moeten dus nog even wachten. Verwachte levertijd vers uit Italië 4 a 6 weken. Ach geduld is een schone zaak, toch?
Groet Woody

19
Die Kl.te vervoerders ook altijd! :evil: Waarom moet er toch altijd zo gesmeten worden met spullen? Nu zou de fabriek dat moeten weten en navenant verpakken, maar goed, het is toch balen.

Dan moet je ondertussen maar je skills aanscherpen, zodat je d'r straks helemaal klaar voor bent hè? ;) Sterkte met wachten!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

20
Hoera :D
Hij was binnen en ik heb hem meteen opgehaald. Het is een super apparaat. Heb er ook een paar kilo verse bonen bij gekregen zodat ik aan de gang kan. De QM Aquila is super stil door zijn rotatie pomp en na even spelen met de maling van de bonen een super bakkie. :mrgreen:

Allen bedankt en hele fijne feestdagen met lekkere bakkies pleur.
Groet Woody