Re: Flair Neo, Pro of toch Cafelat Robot

37
bvds schreef: zo 20 sep 2020, 17:28 Juist die mods maken dat een tricky machine ineens veel meer idiot proof is. Bong's insulator werkt heel goed.

Die Bong Insulator heb ik recent ook op m'n Stradivari gezet.
Voor die tijd had ik toch wat last van oververhitting als ik meerdere shots achter elkaar zette, en dat is volledig opgelost.
Hij koelt echter nu wel af als hij 'idle' is, waardoor ik hem even moet opwarmen (flushen) als ik weer een shot wil maken. Heb jij dat ook?
dus...

38
Net even een filmpje gekeken van Bong die meerdere shots doet op een Pavoni. Maar tussendoor sprayt hij wel 4 keer kort op de groep. Is dat nodig? Vind het dan weer net niet. Zou een goede mod zijn geweest als zoiets niet nodig was. Juist het ineens koeler maken van het materialen, lijkt mij niet goed voor die materialen...
Laatst gewijzigd door Brahimski op di 13 okt 2020, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

39
Ik spray niet tussendoor. Dat sprayen is enkel zinvol als je achter elkaar wilt zetten zonder een paar minuten te wachten.

De groep koelt langzaam af tot ca 70 graden na eem half uur stilstand. Geen "warming flush" maar een paar "dry pumps" zijn genoeg. Temp management is zo makkelijk.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs