Zoals me net voorgesteld in dit onderwerp (viewtopic.php?f=50&t=8969)
Ben ik de trotse bezitter van een Miss Silvia uit 1999.
Op aanraden van Peter (ranciliosilvia) ga ik dit toch eerst eens een goede revisie geven en een antal zaken vernieuwen alvorens ik ga beginnen te experimenteren met espresso zetten.
Wat heb ik ondertussen gedaan:
1. Het toestel volledig uit elkaar gehaald (alles wat los kan/kon is losgemaakt en gedocumenteerd)
2. Een aantal zaken zijn ondertussen ook besteld
- Douchescherm + schroef + rubber
- Alle rubbers (boiler - element - 3-wegklep (is dit de correcte benaming) )
- Er komt ook een nieuwe pomp - OPV en stoompijpje in - nieuw model
- de siliconen slangen ga ik ook vernieuwen
- De koffiethermostaat
Nu heb ik nog enkele vragen:
1. Ik wil een aantal schroeven vervangen door RVS torx bouten alleen al voor het uitzicht en een beetje voor de uniformiteit van het toestel.
Ik heb het gevoel dat er nu een allegaartje van schroeven en bouten is die de behuizing ed. bij elkaar houdt... bouten vervangen/origineel/...
Voor de behuizing ben ik hier al over uit dat ik dit ga doen, maar ik twijfel over de bouten die de groepset vasthouden, die de thermostaten vastzetten en waarmee de boiler vastzit.
Mag ik RVS schroeven/bouten gebruiken in combinatie met de koperen elementen? Ik denk dan aan electrolyse evt?
2. Bij het uit elkaarschroeven van sommige koperen elementen leek het alsof er een soort van (witte-) dichtingspasta gebruikt is. Is dit nodig? Zo ja wat is dit?
3. Zijn er bij het terug in elkaar zetten zaken die ingevet moeten worden (ik ben ook fietstechnicus en in het kader van schroeven later makkelijk terug los te krijgen/of net niet wordt er vet of borgingsvloeistof gebruikt...
4. Dan heb ik nog een klein/apart vraagje. Er zijn enkele kleine roestplekjes op het frame en ik twijfel of ik zelf zou opschuren en een laagje (spuit-)lak er zou opzetten of onmiddellijk voor de grote middelen zou gaan en laten zandstralen en peoderlakken?
Stel dat ik voor deze laatste optie zou kiezen, kan ik de originele modelsticker met sn en bouwjaar enz... erafhalen en recupereren?
Misschien veel vragen ineens, maar das normaal met zo een projectje zeker?
groeten
Tim
Revisie Miss Silvia 1999 - Lekkageprobleem
1
Laatst gewijzigd door houdaerttim op do 15 okt 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.