Welkom op het forum! Leuk dat je mee komt doen. Over het algemeen wordt het wel gewaardeerd jezelf even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.
Zelf maak ik de douche niet wekelijks los. Ik doe dit ongeveer één keer in de maand en leg het dan in een bakje water met Dusty Caff. Dat laat ik dan ongeveer een uurtje staan, afhankelijk van hoe vies hij is. Daarna afspoelen met water, drogen een weer op de machine. Klusje van niets. Alle taken in het huishouden kosten meer tijd
De IMS douches maken inderdaad gemakkelijker schoon.
Zelf heb ik 3 douches van Kees van der Westen. Lijken ook wat gemakkelijker dan standaard douches. Na een maand zijn bij mij de douches niet heel erg vies, vind ik. Ik zet gemiddeld twee cappuccino per dag.
Voordelen van een extra douche is dat je gewoon door kan gaan met espresso zetten terwijl je de andere douche schoon maakt.
Verder denk ik dat je het zelf ook in de hand hebt hoe vies je je machine laat worden. Voordat ik de machine uitzet spoel ik de douche altijd even door en neem hem af. Ook stoom ik nog een keer extra na. Hierdoor blijven er weinig resten en oliën achter. En minder intensief onderhoud.