Verkocht: opknapper Expobar Brewtus IV

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
ErwinR
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 aug 2016, 12:25

Verkocht: opknapper Expobar Brewtus IV

Berichtdoor ErwinR » za 21 nov 2020, 09:47

Voor de sleutelaars bied ik deze 8 jaar oude Expobar Brewtus IV aan.
Dingen waarvan ik weet dat ze defect zijn: in ieder geval een manometer en de PID.
Symptomen: de pomp blijft lopen, het duurt een hele tijd voordat het apparaat opgewarmd is.
Eerder dit jaar is de zetgroep nog wel gereviseerd.
Inclusief ongebruikte set voor een vaste wateraansluiting.

Een officiele reparateur schatte de reparatiekosten op 500 euro en heeft mij daarom doen besluiten om een nieuwe apparaat aan te schaffen.
Ophalen in Eindhoven, vraagprijs 200 euro.
https://www.dropbox.com/s/7hcpptj9uigvm ... 5.JPG?dl=0
Laatst gewijzigd door ErwinR op zo 22 nov 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Opknapper: Expobar Brewtus IV

Berichtdoor cremalover » za 21 nov 2020, 14:24

Voor de sleutelaars bied ik deze 8 jaar oude Expobar Brewtus IV aan.
Dingen waarvan ik weet dat ze defect zijn: in ieder geval een manometer en de PID.
Symptomen: de pomp blijft lopen, het duurt een hele tijd voordat het apparaat opgewarmd is.
Eerder dit jaar is de zetgroep nog wel gereviseerd.
Inclusief ongebruikte set voor een vaste wateraansluiting.

Een officiele reparateur schatte de reparatiekosten op 500 euro en heeft mij daarom doen besluiten om een nieuwe apparaat aan te schaffen.
Ophalen in Eindhoven, vraagprijs 200 euro.
https://www.dropbox.com/s/7hcpptj9uigvm ... 5.JPG?dl=0
500 euro :mrgreen:

Daar zitten niet eens voor 500 euro onderdelen in.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Opknapper: Expobar Brewtus IV

Berichtdoor Pti » za 21 nov 2020, 15:12

Nee en God verbiedt dat de reperateur er iets aan mag verdienen, die betaald de huur maar lekker van zijn bijbaan...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Opknapper: Expobar Brewtus IV

Berichtdoor cremalover » za 21 nov 2020, 16:29

Nee en God verbiedt dat de reperateur er iets aan mag verdienen, die betaald de huur maar lekker van zijn bijbaan...
Dan wordt het een ander verhaal.
Ik ga er natuurlijk van uit dat men zo'n machine zelf herstelt.
Wie koopt een opknapper voor 200 e en gaat vervolgens 500e investeren bij een werkplaats? Ben je 700 e kwijt.
Zo'n machine koop ik met wat zoeken in werkende staat voor 400- 500 euro. 8 jaar oud he.Heb destijds voor een van mijn e61's 500 betaald. Was 6 jaar oud.
Zolang de ketel niet gescheurd is vind ik die 200 e een nette prijs.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Opknapper: Expobar Brewtus IV

Berichtdoor Pti » za 21 nov 2020, 16:56

Oké, maar dat is een heel ander verhaal. Er staat in de advertentie namelijk dat de offerte voor reparatie ca. €500 euro zal zijn, in tegenstelling tot €500 euro aan onderdelen. En dan snap ik dat iemand die de kennis en kunde niet heeft, zelf afziet van de reparatie. Vandaar dat ik even inhaak op jouw opmerking, een hobbyist kan de machine waarschijnlijk voor de helft oplappen, zeker omdat die zijn "vrije tijd" niet hoeft te factureren. Ongeacht of dat nu is om er zelf een zakcentje aan over te houden, of een leuke machine om zelf van te genieten, er is hier zeker wat potentie.

W.b. je laatste punt, helaas heb ik nogal wat lekkende expobar/Crem boilers voorbij zien komen. Het zwakke punt is de las op de overgang van de kopse kanten, dus dat is inderdaad zeker een aandachtspunt.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron